805 اسب بخار AMG GT63 SE Performance سریعترین مرسدس بنز است


می دانستی اینطور می شود. برای کسانی که خودروهای مرسدس بنز مجنون خود را با لباس های دو در شیک ترجیح می دهند، یک اسباب بازی جدید دارید. مرسدس AMG GT63 SE کوپه دو در پرفورمنس اینجاست و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که ارزش صبر کردن را داشت.

کسانی که با مرسدس AMG آشنایی دارند می دانند E Performance نام این شرکت برای قدرت هیبریدی است. قدرت ترکیبی 805 اسب بخار در پرچمدار جدید GT به لطف پیشرانه 4 لیتری V-8 با توربوشارژ دوقلو در جلو و یک موتور الکتریکی در عقب است. مشعل گازی به تنهایی 603 ​​اسب بخار قدرت را به خود اختصاص می دهد، اما مسلماً عدد قابل توجه تر، گشتاور ترکیبی 1047 پوند فوت است. مرسدس می گوید که AMG GT63 SE Performance در یک سوپراسپرت در 2.7 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد. نسل جدید کوپه ممکن است با صندلی‌های اضافه‌اش بزرگ‌تر باشد، اما رسماً سریع‌ترین مدل تولیدی AMG در بین همه آنهاست.

Mercedes-AMG GT 63 SE Performance (2024)
Mercedes-AMG GT 63 SE Performance (2024)

در حالی که این از لحاظ فنی یک پلاگین هیبریدی است، کارایی در اینجا عاملی نیست. ظرفیت باتری فقط 6.1 کیلووات ساعت است و مرسدس هیچ اشاره ای به برد فقط برقی نمی کند مگر اینکه بگوید بعداً اعلام خواهد شد. در عوض، تمرکز باتری روی عملکرد است و به همین منظور، مرسدس آن را در دمای بهینه نگه می‌دارد تا در صورت نیاز بیشترین قدرت را بگیرد. شارژ از طریق دوشاخه یا تنظیمات مختلف بازیابی قابل انتخاب توسط راننده، از جمله حالت یک پدال شبیه به EV انجام می شود.

یک گیربکس 9 سرعته دوکلاچه قدرت را از طریق سیستم چهارچرخ متحرک +4Matic مرسدس-AMG هدایت می کند. در حالت عادی، موتور الکتریکی فقط محور عقب را به حرکت در می آورد، اما هنگامی که لغزش تشخیص داده شود، می توان نیرو را به جلو هدایت کرد. فرمان محور عقب و سیستم تعلیق AMG Active Ride Control با تثبیت کننده رول، و همچنین ترمزهای سرامیکی کربنی در اینجا استاندارد هستند. کالیپرهای شش پیستونه روتورهای 16.5 اینچی را در جلو، پشت چرخ‌های 20 اینچی استاندارد نصب می‌کنند، در حالی که روتورهای 15 اینچی با کالیپرهای تک پیستونی را می‌توان در پشت پیدا کرد. چرخ های اختیاری تا 21 اینچ موجود است.

از نظر ظاهری، به سختی می توانید نسخه E Performance را از AMG GT63 استاندارد تشخیص دهید، مگر اینکه از نزدیک نزدیک شوید. مرسدس بنز مخصوصی را به درب صندوق اضافه می کند و دری وجود دارد که یک پورت شارژ را در قسمت عقب پنهان می کند. تغییراتی در سیستم اکتیو هوا وجود دارد که برای بهینه سازی عملکرد به طور خاص برای پیشرانه هیبریدی طراحی شده است. در کابین 2+2، مرسدس-AMG استاندارد است، به این معنی که جای بدی نیست.

قیمت مرسدس-AMG GT63 SE پرفورمنس دو در 2025 نزدیک به تاریخ فروش آن در اواخر سال 2024 اعلام خواهد شد.



منبع