این گیربکس پرینت سه بعدی قطعه ای چشمگیر از مهندسی مینیاتوری است


فناوری کوچک کردن همیشه فقط کوچکتر کردن آن نیست، بلکه در مورد حفظ عملکرد اصلی شی و در عین حال اصلاح آن برای مطابقت با فاکتور شکل جدید آن است. یک گیربکس دستی کوچک ممکن است جالب باشد، اما اگر طراحی با فناوری استفاده شده برای ایجاد آن مطابقت داشته باشد، حتی خنک تر است. این گیربکس سه سرعته دستی مینیاتوری ساخته شده توسط YouTuber PolyProject3D یک نمونه عالی است.

مطمئناً این یک گیربکس دستی است، اما در اصل بسیار بیشتر شبیه یک گیربکس اتوماتیک است و از گیربکس های سیاره ای و مارک های ترمز برای تغییر نسبت ها استفاده می کند. آن طور که ما می دانیم این یک کتابچه راهنمای کاربر نیست، اما طراحی آن برای چاپ سه بعدی بسیار مناسب است، که لزوماً در مورد یک کتابچه راهنمای معمولی صادق نیست.

این فقط دستگاهی نیست که در خلاء وجود داشته باشد. این موتور با یکی از دیگر ساخته های جالب PolyProject3D، یک موتور چهار سیلندر کوچک که با هوای فشرده کار می کند، همراه است. به این ترتیب، دارای یک محفظه زنگ و سایر ملاحظات طراحی مانند یک موتور سروو توکار در جلو است تا امکان جفت گیری تمیز بین این دو موجود را فراهم کند.

تعویض دنده واقعی توسط سروو انجام می شود که یک میل بادامک سه لوب را کار می کند. چرخاندن آن به یک موقعیت خاص یک باند تعویض خاص را سفت می کند که یکی از چرخ دنده های حلقه را ترمز می کند. ترمز کردن هر چرخ دنده نسبت متفاوتی را فراهم می کند. ترمز هیچ کدام از آنها به این معنی است که گیربکس در حالت خنثی قرار دارد.

طراحی، در هر صورت، ترکیبی زیبا از عناصر مکانیکی و زیبایی شناختی است. این فقط به چیزی دست نمی‌یابد، بلکه از روشی که در انجام آن ساخته شده است بهره می‌برد. این تعادلی است که اغلب نمی‌بینید، و مطمئناً ارزش برجسته کردن دارد.



منبع