تویوتا کمری V6 و TRD را برای سال 2025 کشت


نسل نهم تویوتا کمری 2025 به تازگی با تغییرات قابل توجهی در پیشرانه معرفی شد. برای اولین بار، کمری منحصراً به صورت هیبریدی چهار سیلندر در دسترس است. این بدان معناست که در حال حاضر، موتور 3.5 لیتری V6 قدیمی که ما می شناسیم و دوستش داریم از بین رفته است. همچنین مدل اسپورت TRD در این خط تولید غایب است.

تویوتا چندین دهه است که گزینه موتور V6 را در کمری ارائه کرده است. نسل سوم مدل شش سیلندر را برای مدل سال 1988 به ایالات متحده معرفی کرد. این نیروگاه 2.5 لیتری حدود 153 اسب بخار قدرت داشت، در حالی که پیشرانه 2.0 لیتری پایه چهار سیلندر در آن زمان تنها حدود 114 اسب بخار قدرت داشت. از آن زمان، V6 یکی از پایه های اصلی خط تولید کمری بوده است.

این وضعیت برای سال 2025 تغییر کرده است. موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی قدرتی معادل 225 اسب بخار در چرخ‌های جلو یا 232 اسب‌بخار در حالت چهار چرخ متحرک دارد که بسیار کمتر از پونی‌های 301 V-6 فعلی است.

چه زمانی موتور 1 یکی از سخنگویان به ما گفت که بیانیه مطبوعاتی شامل «تمام کلاس‌ها و پیشرانه‌های مدل 2025» است. در حالی که این بیانیه احتمال بازگشت 6 سیلندر در آینده را مانند سال 2026 از بین نمی برد، سخنگوی جداگانه تویوتا به ما گفت: “V6 تمام شده است” که به نظر قطعی تر می رسد.

وضعیت برای تریم TRD متمرکز بر عملکرد مشابه است. این تریم به طور آشکاری در عرضه مدل های 2025 وجود نداشت. کمری TRD بیشتر یک پکیج آرایشی و هندلینگ بود تا یک مدل عملکرد واقعی، سیستم تعلیق سفت‌تر و ظاهری اسپرت را ارائه می‌کرد، اما هیچ تغییری در پیشرانه نداشت.

اگر کمری 2025 با ظاهری پست تر می خواهید، XSE بهترین انتخاب شما در میان تریم های موجود است. به طور استاندارد با رنگ دو رنگ و چرخ های 19 اینچی عرضه می شود. خریداران می توانند یک طرح رنگ دو رنگ با سقف فلزی مشکی نیمه شب و بدنه Ocean Gem، Wind Chill Pearl، Heavy Metal یا Supersonic Red انتخاب کنند.

در مورد نیروی اضافی که در V6 دیگر در دسترس نیست، یک پیشرانه دیگر در زرادخانه تویوتا وجود دارد که می تواند کل آن را افزایش دهد. وقتی و اگر زمان یک کمری سریعتر فرا برسد، تصور می کنیم که از پیشرانه هیبریدی مکس توربوشارژ Crown استفاده خواهد کرد. که ترکیبی از یک 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی در محور عقب برای تولید 340 اسب بخار قدرت است. اگر این اتفاق بیفتد، شاید ما V6 را از دست ندهیم.



منبع