تویوتا در حال کشتن ونزا است


اگر این را دیدید دستتان را بلند کنید. وقتی تویوتا دیشب از Crown Signia رونمایی کرد، بسیاری از ما احساس کردیم که خط SUV این شرکت بیش از حد شلوغ شده است. ظاهرا تویوتا نیز همین احساس را داشت، بنابراین ونزا پس از مدل سال 2024 کنار گذاشته می‌شود و کراون با SUV جایگزین می‌شود. ونزا درست پس از چهارمین تولد خود بازنشسته خواهد شد.

دیو کریست، مدیر کل تویوتا آمریکای شمالی، گفت اخبار خودرو بحث‌های داخلی در مورد اینکه آیا ونزا را در ترکیب نگه داریم وجود داشت: “ما از ونزا بسیار راضی بودیم، و اگر آنقدر به کرون سیگنیا نزدیک نبود، آن را حفظ می‌کردیم، اما ابعاد مشابه است و یک خریدار بسیار مشابه، بنابراین ما تصمیم گرفتیم که ونزا را غروب کنیم.”

تویوتا هنوز جزئیات قیمت کرون سیگنیا 2025 را اعلام نکرده است، اما کریست اشاره کرد که قیمت آن به عنوان ونزا «در پارکینگ» خواهد بود. برای آخرین مدل سال خود در ایالات متحده، مدل دوم با قیمت 36,315 دلار برای مدل پایه LE شروع می شود و به 44,460 دلار برای تریم محدود محدود افزایش می یابد.

ونزا که در بازارهای دیگر با نام Harrier شناخته می‌شود، روی همان پلت‌فرم TNGA-K Crown Signia قرار می‌گیرد، که از آنجایی که Crown Estate در ژاپن است، حالتی متفاوت دارد. عضو جدید خط SUV تویوتا نیز مانند ونزا فقط هیبریدی با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است. در حالی که مدل به زودی از بین می رود 219 اسب بخار قدرت دارد، جانشین آن 243 اسب بخار قدرت دارد.

بر اساس برآوردهای اولیه تویوتا، کرون سیگنیا 36 مایل در هر گالن باز خواهد گشت. Venza 2024 توسط EPA در مجموع 39 مایل بر گالن رتبه بندی شده است، بنابراین سه مایل کمتر در هر گالن نسبت به نسل قبلی خود است. در مورد ظرفیت یدک کشی، شاسی بلند جدید می تواند تا 2700 پوند حمل کند در حالی که ونزا برای یدک کشی تریلر رتبه بندی نشده است.

تویوتا ایالات متحده آمریکا Crown Signia 2025 را در تابستان آینده در نمایندگی های فروش خواهد داشت، زمانی که به سدان سواری Crown بپیوندد. در ژاپن دو مدل دیگر وجود دارد، یک کراس اوور کوچکتر کراون اسپرت و یک سدان معمولی کراون. مشخص نیست که آیا این ها به آمریکای شمالی نیز می آیند یا خیر، اما تویوتا به وضوح اعلام کرده است که می خواهد کرون را به یک خط تولید جهانی خود تبدیل کند.

در سرزمین طلوع خورشید، حتی نمایندگی های اختصاصی کراون وجود دارد که نشان می دهد تویوتا در مورد تبدیل کرون به یک برند فرعی جدی است. Century معتبرتر نیز در حال شکوفایی است زیرا اکنون یک SUV فوق العاده شیک نیز وجود دارد.



منبع