آئودی با ویدیوی احساسی «آخرین دور» با R8 خداحافظی کرد


در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003 بود که آئودی کانسپت Le Mans Quattro را معرفی کرد که حدود سه سال بعد به نسل اول R8 تبدیل شد. در حالی که خودروی اصلی دارای یک موتور 5.0 لیتری V10 توئین توربو بود، مدل تولیدی بعدی از القایی اجباری کنار گذاشته شد و یک آسیاب 5.2 لیتری تنفس طبیعی با دور بالا ارائه کرد. فرمول V10 را تا انتها حفظ کرد و GT RWD کمی بیش از یک سال پیش رونمایی شد.

مبادا فراموش کنیم Four Rings مدل نسل اول را با موتور 4.2 لیتری V8 کوچکتر ارائه می کرد و هر دو پیشرانه دارای جعبه دنده دستی دردار بودند. هنگامی که خودروی نسل دوم به نمایشگاه خودروی ژنو 2015 رسید، این خودرو فقط یک V10 بدون پدال کلاچ بود. یک ویدیوی احساسی جدید با نام «آخرین دور» مجموعه‌ای از نسخه‌های R8 را نشان می‌دهد که در طول سال‌ها ارائه شده‌اند. از طرفداران سوپراسپرت اینگولشتات خواسته شد تا با انتخاب مکان و نحوه فیلمبرداری خودروها و همچنین بیان نظر خود در مورد خط داستانی و موسیقی متن مشارکت کنند.

نتیجه ترکیبی عالی از لاستیک سوزان R8 است، از جمله نسخه اولیه با گیربکس دستی شش سرعته مطلوب. همچنین GT هاردکور مبتنی بر مدل نسل اول است که GT RWD 2023 به عنوان آهنگ قو R8 به آن ملحق شده است. شایان ذکر است که یک نسخه کمتر شناخته شده در این مجموعه وجود ندارد، یعنی E-Tron تمام الکتریکی. تولید محدود آن کمتر از 100 دستگاه بود و تقریباً 1 میلیون دلار در هر پاپ بود.

یک R8 حتی مبهم‌تر وجود داشت، زیرا کمتر کسی کانسپت bonkers با موتور دیزلی دوازده سیلندر را به خاطر می‌آورد. این ابرخودروی روغن سوز که در ژانویه 2008 با نام R8 V12 TDI رونمایی شد و چند ماه بعد به R8 TDI Le Mans تغییر نام داد، دارای یک توربو دوقلو 6.0 لیتری دیزلی بود. این موتور نزدیک به 500 اسب بخار قدرت و 737 پوند فوت گشتاور تولید می کرد که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی ارسال می شد. این ترکیب غیرعادی به آن کمک کرد تا در 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت بیش از 186 مایل در ساعت برسد. آن موتور عظیم به داخل یک خودروی تولیدی، مضحک Q7 V12 TDI راه یافت.

در اوایل سال جاری، مارکوس مارکز، مدیر پروژه eFuels در پورشه، فاش کرد که آئودی با ایده R8 سطح پایه با موتور پنج خطی کار کرده است. این خودرو می‌تواند دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی یا DCT باشد که از واحد 2.5 لیتری توربوشارژ TT RS و RS3 استفاده می‌کند. I5 از نظر فنی قدرت کمتری داشت و به لطف القایی اجباری، در واقع گشتاور بیشتری نسبت به V10 داشت.

کانسپت آئودی R8 V12 TDI 2008
آئودی R8 e-tron 2015

آینده R8 چیست؟ V10 در سال آینده با خروج آخرین هوراکان از خط مونتاژ توسط گروه فولکس واگن بازنشسته خواهد شد. با وجود از بین رفتن موتور، این تنها یک خداحافظی موقت برای خودروی اسپرت پرچمدار آئودی است. الیور هافمن، مرد مسئول بخش توسعه فنی، پیشنهاد کرده است که نسل سوم نیز وجود خواهد داشت. احتمالاً به طور کلی از موتور احتراقی دوری خواهد کرد و به یک ابرخودروی کاملاً الکتریکی در پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر (SSP) آتی گروه فولکس واگن تبدیل خواهد شد.

در همین حال، لامبورگینی در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی هوراکان با موتور احتراقی است، اما ما گمان می‌کنیم که این خودرو یک پیشرانه هیبریدی با یک موتور V8 توربوشارژ دوقلو داشته باشد. انتظار می‌رود این خودرو از یک موتور الکتریکی و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه رووئلتو استفاده کند. اگر گزارش ها دقیق باشند، آسیاب هشت سیلندر در بیشتر مواقع مانند یک موتور تنفس طبیعی خوب عمل می کند. گفته می شود که توربوها تا 7000 دور در دقیقه وارد نمی شوند.

متأسفانه، R8 از این تنظیمات صرف نظر می کند و مستقیماً به یک EV کامل بدون اتصال Lambo می رود. فرانچسکو اسکارداونی، مدیر منطقه آسیا-اقیانوسیه لامبورگینی، گفت که این شرکت امروزه به قدری درآمد دارد که می تواند بدون تقسیم هزینه ها با آئودی، انفرادی سوار شود.



منبع