کادیلاک در فرمول 1 برای آندرتی موتور می‌سازد


کادیلاک روز سه شنبه تایید کرد که در FIA به عنوان یک تولید کننده رسمی واحد قدرت فرمول 1 ثبت نام کرده است و قصد دارد از فصل 2028 پیشرانه های هیبریدی را برای تیم تازه تاسیس آندرتی کادیلاک F1 عرضه کند.

ما بسیار هیجان زده هستیم که ورودی جدید آندرتی کادیلاک F1 ما با یک [General Motors] مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، در بیانیه‌ای گفت: «با تخصص عمیق مهندسی و مسابقه‌ای خود، مطمئن هستیم که یک واحد قدرت موفق برای این سری ایجاد خواهیم کرد و آندرتی کادیلاک را به عنوان یک تیم واقعی معرفی خواهیم کرد. ما با بهترین ها، در بالاترین سطوح، با اشتیاق و صداقت اجرا خواهیم کرد که به ارتقای این ورزش برای طرفداران مسابقه در سراسر جهان کمک خواهد کرد.”

این اعلامیه تنها یک ماه پس از تایید FIA با درخواست ابراز علاقه آندرتی برای ورود به مسابقات قهرمانی فرمول 1 منتشر شد. تیم همچنان باید مذاکرات تجاری را با مدیریت سریال انجام دهد و طبق توافقنامه کنکورد، انتظار می‌رود حداقل 200 میلیون دلار هزینه «ضد رقیق‌سازی» بپردازد که بین تیم‌های موجود به عنوان راهی برای جبران هزینه‌ها توزیع می‌شود. پول جایزه آینده به جای 10 روش، 11 روش توزیع می شود.

قرارداد آندرتی کادیلاک F1

جنرال موتورز می گوید که در حال توسعه و آزمایش فناوری نمونه اولیه است که به واحدهای قدرت فرمول 1 با نشان کادیلاک ختم می شود. این شرکت با مسابقات اتومبیل رانی غریبه نیست، زیرا موتور 5.5 لیتری V-8 را توسعه داده است که ماشین مسابقه ای IMSA GTP کادیلاک را به قهرمانی رساند و همچنین در مسابقات 24 ساعته لمانز به سکو رسید.

با توجه به اینکه انتظار می رود آندرتی مسابقات را در سال 2026 آغاز کند، یک سوال باقی می ماند: این تیم قبل از آماده شدن واحد کادیلاک، موتورهای خود را از کجا تهیه خواهد کرد؟ آندرتی قبلا یک قرارداد موقت با رنو داشت، اما این توافق در اکتبر لغو شد.

مطابق با Motorsport.comFIA می گوید این تیم واجد شرایط تامین موتور برای سال 2026 بر اساس مقررات ورزشی فعلی F1 خواهد بود و این تامین از سوی یک سازنده موتور فعلی که کمترین تیم مشتری را تامین می کند، تامین می شود. در سال 2026، انتظار می‌رود که این رابطه بین هوندا و آلپاین باشد، که هر دو در حال حاضر متعهد به تامین موتور برای هر تیم هستند.



منبع