قبل از بازگشت هوندا پرلود، در اینجا مروری کلاسیک از نسل چهارم است


هوندا پرلود کانسپت دوباره علاقه به این نام تاریخی را افزایش داده است، حتی اگر این خودروساز به طور رسمی اعلام نکرده باشد که در چه مناطقی نسخه تولیدی این خودروی نمایشی را ارائه خواهد کرد. هفته موتور با نگاهی به بررسی نمایش تلویزیونی از مدل نسل چهارم از 13 مارس 1992، از افزایش اشتیاق برای این کوپه اسپرت استفاده می کند.

میزبان جان دیویس با شکایت از این که بسیاری از خودروهای جدید شبیه هم هستند شروع می کند، و بیش از 30 سال بعد، ما فکر نمی کنیم تغییرات زیادی در مورد وسایل نقلیه جدید داشته باشیم (به هر حال تا آنجا که به بخش نظرات ما مربوط می شود).

او نسل چهارم Prelude را در این دسته از دستگاه های برش کوکی قرار نمی دهد. این مدل به خاطر چین گوه‌ای شکل روی کاپوت که به مرکز بینی منتهی می‌شود، ستایش می‌کند. قسمت عقب آن را با جگوار XJS مقایسه می کند.

هفته موتور Prelude Si سطح بالا را با یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر با دوربین دوگانه بالای سر، با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 156 پوند فوت آزمایش می کند. این یکی به جای گیربکس پنج سرعته دستی استاندارد، یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک دارد.

برای در نظر گرفتن این رقم در برابر رقبای آن زمان، تویوتا سلیکا GT-S مدل 1992 از یک موتور 2.2 لیتری چهار سیلندر 135 اسب بخار و 145 پوند فوت گشتاور داشت. مزدا MX-6 مدل 1993 با موتور 2.5 لیتری V6 قدرت 164 اسب بخار و 160 پوند فوت قدرت داشت.

بر هفته موتوردر تست مسیر، پرلود در 7.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و یک چهارم مایل را در 16.3 ثانیه طی می کند. از نظر استانداردهای مدرن بسیار چشمگیر نیست، اما در آن زمان با بقیه بخش‌ها در آن زمان وجود دارد.

سیویک Si فعلی نزدیکترین معادل پرلود امروزی در خط تولید هوندا است. خودروساز به طور رسمی زمان 0-60 مایل در ساعت را فهرست نمی کند. با این حال، ادموندز متوجه می شود که در 7.2 ثانیه به آن سرعت می رسد و روند موتور این رقم را 7.4 ثانیه نشان می دهد.

این پرلود همچنین دارای سیستم فرمان چرخ های عقب اختیاری است که آن را در پیچ ها چابک تر می کند. 2320 دلار به قیمت اضافه می کند، اما هفته موتور این فناوری را برای کمک به کوپه برای عبور از اسلالوم بهتر از اکثر وسایل نقلیه عملکردی جلو می ستاید.

این بررسی چندان مشتاق پانل ابزار تمام عرض Prelude نیست. سرعت سنج و سرعت سنج را جلوی راننده قرار می دهد. با این حال، سنج دیجیتالی سوخت و دمای مایع خنک کننده در وسط قرار دارند و ساعت اساساً جلوی سرنشین است. این راه‌اندازی یادآور صفحه‌نمایش‌های داشبورد است که امروز در خودروهای درجه یک می‌بینیم، اما از فناوری موجود 30 سال پیش استفاده می‌کند.

در آن زمان، این Prelude به قیمت 22320 دلار بود. امروز، با محاسبه تورم، این معادل 49298 دلار است. برای مقایسه، ما یک آکورا Type S مدل 2024 را با قیمت 52595 دلار در ژوئن 2023 آزمایش کردیم. مدل مشابه دیگر هوندا سیویک Type R با قدرت 315 اسب بخار است که پس از هزینه مقصد 1095 دلاری و قبل از هر گزینه ای 44890 دلار قیمت دارد.

متأسفانه، ما هنوز نمی دانیم که آیا هوندا قصد دارد نام Prelude را کاملا احیا کند یا خیر. این کانسپت از یک پیشرانه هیبریدی استفاده می کند که احتمالاً مدل جدید را از نظر قدرت در جایی بین سیویک Si و Type R قرار می دهد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما چندین دهه پیش درآمد داریم که باید به خاطر بسپاریم.



منبع