موتور الکتریکی سه چرخ مورگان 134 اسب بخار و وزن کمتر از 1540 پوند دارد


از جریان اصلی تا بازار، همه خودروسازان باید به دلیل قوانین سختگیرانه تر، خود را با آینده اجتناب ناپذیر الکتریکی سازگار کنند. برای شرکت های خودروسازی که سنت طولانی در تولید خودروهای سبک وزن دارند، استقبال از خودروهای برقی یک تلاش بسیار چالش برانگیز است. نصب یک بسته باتری و یک موتور الکتریکی معمولاً وزن زیادی را در مقایسه با یک خودروی معادل با موتور احتراقی اضافه می کند.

کاترهام نشان داد که به حداقل رساندن جریمه وزن با کوپه برقی Project V قابل انجام است. اکنون، یکی دیگر از برندهای بریتانیایی آنچه را که تاکنون در زمینه یک خودروی برقی اسپرت و سبک وزن به دست آورده، فاش کرده است. با مورگان XP-1، یک نمونه آزمایشی با قلب تمام الکتریکی آشنا شوید. این بر اساس سوپر 3 با نیروی فورد ساخته شده است، اما قطعات روغنی خود را حذف کرده است تا جایی برای سخت افزار جدید باز شود. واقعیت جالب – از اولین پیشرانه مورگان که در داخل ساخته شده است استفاده می کند، صرف نظر از اینکه در مورد موتور احتراقی صحبت می کنیم یا موتور الکتریکی.

برای پایین نگه داشتن هزینه های توسعه، مهندسان موتور الکتریکی را در تونل انتقال موجود نصب کردند. این برای 134 اسب بخار (100 کیلووات) مناسب است که به آن تک چرخ عقب هدایت می شود. موتور الکترونیکی آب خود را از یک بسته باتری کوچک 33 کیلووات ساعتی که در زیر کاپوت نصب شده است به دست می‌آورد که معمولاً انتظار دارید موتور بنزینی Super 3 را پیدا کنید. محدوده

مورگان XP-1 با وزن کمتر از 1543 پوند (700 کیلوگرم)، تنها حدود 132 پوند (60 کیلوگرم) از همتای گازی خود سنگین‌تر است. در حالی که خودروی اهداکننده دارای ضریب درگ 0.65 است، سی دی پس از اصلاح زیر بدنه، چرخ ها و فاسیای جلو به 0.42 کاهش یافته است. این تغییرات ضریب درگ را یک سوم کاهش داده است تا کارایی را به حداکثر برساند.

مورگان XP-1 با چهار حالت رانندگی قابل انتخاب توسعه یافته است که به طرز خنده‌داری بر روی نمایشگر دیجیتال راننده با نمادهای فلفل قرمز نشان داده شده است. برای مقابله با وزن اضافی، این سه چرخ برقی با دمپرهای قابل تنظیم Nitron نصب شده است در حالی که نرخ فنر تغییر کرده است. در مورد باتری، این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می کند و حتی قابلیت شارژ دوطرفه را نیز دارد.

مورگان آماده صحبت در مورد نسخه تولیدی بالقوه نیست، اما مدیر ارشد فنی مت هول گفت اتوموبیل هزینه آن “در شمال سوپر 3” خواهد بود. مدل مجهز به موتور فورد با قیمت 53938 دلار در ایالات متحده که 12 نمایشگاه دارد به فروش می رسد.



منبع