در اینجا آئودی Q6 E-Tron الکتریکی SUV بدون هیچ گونه استتار است


در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد – آئودی بیش از یک سال است که Q6 را می فروشد. شاید نام آن را نشنیده باشید زیرا فقط در چین که موتورهای احتراقی دارد موجود است. Q6 کاملاً متفاوت در سال 2024 زمانی که Four Rings این Q6 E-Tron را معرفی می کند جهانی خواهد شد. این خودروی الکتریکی کاملاً الکتریکی و با پلتفرم PPE که با همکاری پورشه ساخته شده است، بدون هیچ گونه استتار دیده شده است. گفته می شود، هنوز مقداری پوشش محافظ روی بدنه آن وجود دارد.

خوانندگان چشم عقابی متوجه خواهند شد که ما با دو نمونه اولیه روبرو هستیم. یکی Q6 E-Tron با شکل معمولی است و دیگری Q6 E-Tron اسپورت بک به سبک کوپه با خط سقف شیبدارش. اینها نمونه های اولیه آماده تولید با تمام قطعات نهایی هستند که 99 درصد از طراحی بیرونی را آشکار می کنند. به عنوان بخشی از پیوند با آئودی، پورشه با عرضه نسل بعدی Macan فقط الکتریکی در سال 2024، نسخه خاص خود را خواهد داشت.

سبک E-Tron معمولی است زیرا مارک لوکس مستقر در اینگولشتات هیچ ریسک طراحی را نمی پذیرد. اگر فکر می کنید شبیه یک Q4 E-Tron بزرگ شده است، در ارزیابی خود تنها نیستید. آئودی مطمئناً با طراحی دو خودروی برقی جدید خود به جای اینکه با چیزی جسورانه تر عرضه شود، از آن مطمئن است. این بدان معنا نیست که شاسی‌بلندهای الکتریکی خسته‌کننده به نظر می‌رسند، اما تنوع کمی بیشتر می‌توانست خوب باشد. در دفاع، Q6 E-Tron نسبت به Q4 E-Tron مناسب تر به نظر می رسد، اما برای هرکدام مختص به خود است.

اگرچه از زمانی که مدل‌های Q6 E-Tron از دور دستگیر شدند، پاپاراتزی‌های خودرو نمی‌توانستند به داخل آن نگاه کنند، آئودی قبلاً کابین آنها را نشان داده است. همانطور که برای یک خودروی برقی که در سال 2024 عرضه می‌شود، انتظار می‌رفت، این دو دارای یک صفحه‌نمایش داخلی سنگین با نمایشگر راننده 11.9 اینچی OLED، یک سیستم اطلاعات سرگرمی 14.5 اینچی و یک صفحه نمایش 10.9 اینچی برای سرنشین جلو هستند. به طور طبیعی، دو خودروی الکتریکی جادارتر از مدل‌های کوچکتر Q4 E-Tron خواهند بود که بر روی معماری کمتر پیچیده MEB قرار دارند.

وقتی در ماه جولای یک نمونه اولیه را سوار کردیم، آئودی به ما گفت که نسخه‌های Q6 و SQ6 با موتور دوگانه و بسته باتری 100 کیلووات ساعتی وجود خواهند داشت. مدل معمولی 375 اسب بخار قدرت تخمین زده می شود در حالی که مدل داغ تر 483 اسب بخار قدرت دارد و به طور موقت به 510 اسب بخار می رسد. SQ6 برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت از حالت سکون به کمتر از چهار و نیم ثانیه نیاز دارد.

آئودی گفته است که مدل‌های جدید Q6 تقریباً هم‌اندازه Q5 موتور احتراقی هستند، اما با اورهنگ‌های کوتاه‌تر و فاصله بین دو محور طولانی‌تر خواهند بود. این امر با دستیابی به بسته بندی بهتر به لطف یک پلت فرم الکتریکی اختصاصی امکان پذیر خواهد بود. سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​به همراه سخت افزار الکتریکی 800 ولتی و ترمز احیا کننده تایید شده است. این خودروهای برقی برای پشتیبانی از حداکثر توان شارژ 270 کیلووات ساخته شده‌اند که در این صورت حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا باتری از 10 تا 80 درصد شارژ شود.

در سال آینده، آئودی Q6 و SQ6 باید از روز اول با رقابت با مرسدس EQE SUV و AMG EQE SUV با رقابت سختی روبرو شوند. ما نباید تسلا مدل Y و همچنین Polestar 3 و Maserati Grecale Folgore را حذف کنیم.



منبع