تسلا بیش از خودروهای برقی هامر فروخته شده در سال گذشته در چهار ماه، کامیون های سایبری بیشتری تحویل داد.


تسلا آمار فروش خود را بر اساس مدل خاصی اعلام نمی کند، بنابراین تعیین تعداد سایبرتراک فروخته شده مانند تلاش برای شمارش گربه های سیاه در شب هالووین است. اما زمانی که دولت ضربه می زند، اوضاع بسیار دقیق تر می شود. فراخوان جدیدی برای هر Cybertruck ساخته شده تاکنون نشان داده است که این خودروساز 3878 کامیون برقی را از دسامبر سال گذشته تا 4 آوریل تحویل داده است.

این مقدار در مقایسه با فروش کلی کامیون در بازار ایالات متحده بسیار ناچیز است، اما این رقم در مقایسه با رقبای مستقیم بهتر به نظر می رسد. تسلا فقط از نوامبر در حال ساخت Cybertruck بوده است و در حال حاضر تعداد کامیون‌های بیشتری نسبت به خودروهای الکتریکی هامر فروخته شده در کل سال گذشته تحویل داده است. GMC در سال 2023 فقط 3260 خودروی برقی هامر فروخت و تسلا در سال 2024 با وجود افزایش 83000 درصدی فروش GMC در سه ماهه اول از آن پیشی گرفت. جنرال موتورز تا پایان ماه مارس تنها 1688 دستگاه فروخته است که از دو دستگاه در سال 2023 بیشتر است.

علیرغم ظاهر قطبی، کیفیت مشکوک و بسیاری از مسائل دیگر، Cybertruck در حال حاضر مدل های شناخته شده ای مانند Rivian R1T را تهدید می کند که در سه ماه اول سال جاری 2399 کامیون فروخته است. این تعداد با اضافه شدن فروش دسامبر 2023 به 3562 تحویل می رسد. اما همچنان تسلا را دنبال می کند.

Cybertruck در فروش از یک کامیون الکتریکی عقب تر است – Ford F-150 Lightning. Blue Oval در اوایل این ماه گزارش داد که در سه ماهه اول سال 7743 لایتنینگ فروخته است که 80.4 نسبت به سال 2023 افزایش داشته است و بعید است تعداد تسلا شکست بخورد.

اگر تسلا سرعت فروش فعلی خود را حفظ کند، حدود 15500 پیکاپ در سال تحویل خواهد داد. با این حال، این فراخوان جدید می تواند تحویل را متوقف کند. این فراخوان به دلیل پدال گاز است که ممکن است از جای خود خارج شود و ناخواسته پدال گاز را فشار داده و احتمال تصادف را افزایش دهد.

این فراخوان بر هر سایبرتراک ساخته شده از 13 نوامبر تا 4 آوریل تأثیر می گذارد. علت مشکل، به طرز عجیبی، صابون بود که کارگران برای نصب آسان تر پدال از آن استفاده می کردند. همچنین آن را مستعد کنده شدن می کرد. تسلا برای کامیون‌هایی که پس از 17 آوریل ساخته شده‌اند، اصلاحاتی را اجرا کرده است و کامیون‌های از قبل ساخته شده را که هنوز تحویل نگرفته‌اند، تعمیر خواهد کرد.



منبع