مرسدس بنز با چهار سیلندر AMG C63 چسبیده است زیرا “بسیار، بسیار پیشرفته” است


به دلیل مقررات سختگیرانه آلایندگی، خودروهای بیشتری با مشکل کاهش سایز مواجه می شوند. این قوانین سخت‌گیرانه‌تر، خودروسازان را مجبور می‌کند تا تعداد سیلندرها را کاهش دهند و یک قطعه هیبریدی اضافه کنند. جدیدترین C63 گویاترین نمونه است زیرا از موتور 4.0 لیتری V8 خودداری کرده و از یک موتور 4 سیلندر کوچک 2.0 لیتری خودداری کرده است. برخی شایعات در مورد برنامه Affalterbach برای نصب یک موتور بزرگتر وجود داشت، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

در مصاحبه با تخت گاز مایکل شیبه، مدیر عامل AMG در مجله اعتراف کرد که مردم می پرسند چرا V8 از رقیب BMW M3 کنار گذاشته شده است. مرد مسئول بخش عملکرد مرسدس توضیح می دهد: “ما می خواهیم در مورد فناوری بسیار بسیار پیشرفته باشیم. و ما به مفهوم هیبریداسیون متقاعد شده ایم، در آنجا با چهار سیلندر باقی خواهیم ماند.”

او در ادامه اذعان کرد که AMG نمی تواند تک تک طرفداران V8 را برای خرید مدل جدید 2.0 لیتری متقاعد کند. Schiebe با دیدن نیمه پر لیوان می گوید C63 هیبریدی پلاگین خریدارانی را جذب کرده است که در غیر این صورت علاقه ای به سدان اسپورت نداشتند. مبادا فراموش کنیم مرسدس در حالی که مدل های کوپه و کانورتیبل آن مرده اند، یک واگن C63 را نیز روانه بازار کرده است. نسخه‌های دو در کلاس C و E کلاس با CLE جدید جایگزین می‌شوند که اخیراً برای مدل‌های “53” یک عدد شش خطی به دست آورده است. اگر “63” وجود داشته باشد، احتمالاً آن هم موتور 3.0 لیتری دارد.

اگر در میان جمعیت «جایگزینی برای جابه‌جایی وجود ندارد» هستید، مرسدس همچنان شما را تحت پوشش قرار داده است. گفته می‌شود، ما فکر می‌کنیم اگر AMG موتور شش‌شکل خطی C63 را می‌داد، نابودی V8 قابل تحمل‌تر بود. در آینده، برای داشتن بیش از چهار سیلندر در زیر کاپوت، باید یک CLE کوپه/کانورتیبل تهیه کنید.

اگر چهار در و سیلندر اضافی بخواهید، به احتمال زیاد E63 بعدی نیز یک مدل شش خطی خواهد بود، اما انتظار می‌رود سدان/واگن بزرگ‌تر دارای پورت شارژ نیز باشد. تصاویر جاسوسی نشان می دهد که از یک راه اندازی هیبریدی پلاگین استفاده می کند. دشمن آن، BMW M5، نیز یک PHEV خواهد بود، اما هیولای باواریایی موتور V8 را برای یک نسل دیگر حفظ خواهد کرد. بهتر از این، M5 Touring در حال بازگشت است.



منبع