در اینجا رالی دقیقاً پس از پایان گروه B چگونه به نظر می رسید


بسیاری گروه B را عصر طلایی رالی استیج می دانند. با ماشین‌های پرقدرت 500 اسب بخاری و جمعیتی که می‌توانند با یک آخر هفته فرمول 1 مطابقت داشته باشند، می‌فهمیم که چگونه کسی می‌تواند قهرمان دوران به‌عنوان آخرین ورزش باشد. اما رالی با لغو گروه B در سال 1986 به پایان نرسید. در عوض، نسل بعدی متال نمادین را به وجود آورد.

با غیرقانونی شدن گروه B، گروه A به کلاس برتر مسابقه رالی استیج در مسابقات رالی قهرمانی جهان در سال 1987 تبدیل شد. با محدودیت هایی مانند قدرت، وزن و هزینه، خودروهای رالی گروه A بسیار به همتایان جاده ای خود نزدیکتر بودند. ماشین های خروجی گروه B، که اساساً ماشین های مسابقه ای کامل با بدنه ماشین های جاده ای بودند.

این حلقه برجسته 30 دقیقه ای رالی سان رمو 1987، نگاهی عالی به آنچه رالی به سال بعد از رالی گروه B تبدیل شده بود می دهد. ماشین‌ها باریک‌تر، کندتر و کم‌هیجان‌تر بودند، بله، اما جمعیت به همان اندازه زیاد بود. رالی مانند همیشه محبوب بود.

گروه A برخی از افسانه‌ای‌ترین خودروهای مشابه موجود را خلق می‌کند، از فورد کازورث، تویوتا سلیکا GT-Fours، تا اسطوره‌هایی مانند سوبارو ایمپرزا WRX و میتسوبیشی لنسر اوولوشن. و برخلاف گروه B که فقط چهار سال به طول انجامید، قوانین گروه A تا سال 2018 توسط WRC استفاده می‌شد. بنابراین تا آنجا که تأثیر قوانین، جانشین گروه B در طرح بزرگ تاریخ رالی استیج بسیار مهم‌تر بود.



منبع