فولکس واگن رویداد تحویل ویژه گران ترین گلف خود را برگزار کرد


به مناسبت دو دهه گلف R، فولکس واگن در سال 2022 نسخه 20 ساله گران قیمتی از هات هاچ چهار چرخ متحرک را عرضه کرد. این در خانه در آلمان با مبلغ شاهزاده 59995 یورو در دسترس بود. تقریباً همان خودرو در اوایل سال جاری به‌عنوان گلف R 333 با قیمتی بسیار بالا معرفی شد، زیرا فولکس‌واگن برچسب 76410 یورویی را روی قوی‌ترین گلف خود قرار داده است. با وجود قیمت پیشنهادی نجومی، تمام 333 دستگاه تنها در هشت دقیقه فروخته شد.

در حالی که نسخه 20 Years Edition به غیر از Deutschland در چندین کشور ارائه شد، این R 333 منحصر به فرد در بازار آلمان بود. نه تنها گران‌ترین گلف تاریخ بود، بلکه از نظر فنی برتر آئودی RS3 با موتور پنج خطی قوی‌تر نیز گران‌تر بود. هات هچ نهایی ولفسبورگ تقریباً همان قیمت درخواستی پورشه 718 کیمن S را داشت. مشتریان با توجه به ارزش پولی که داشتند، به Autostadt در ولفسبورگ دعوت می شدند تا دارایی های ارزشمند خود را تحویل بگیرند.

Autostadt به عنوان خانه موقت بیش از 20 گلف R 333 با مشخصات یکسان که با رنگ متالیک زرد آهکی رنگ آمیزی شده بودند، خدمت کرد. این خودروها همگی دارای رینگ‌های 19 اینچی مشکی استوریل، اگزوز چهارگانه Akrapovič و گیربکس DSG هستند. در زیر کاپوت، موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ به 328 اسب بخار (یا 333 اسب بخار، به همین دلیل نام خودرو) و 309 پوند فوت (420 نیوتن متر) شماره گیری شده بود. این پانچ چهار سیلندر برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) پس از شل کردن محدود کننده الکترونیکی کافی است.

اگر با Autostadt آشنا نیستید، این ساختمان در مجاورت کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ است که به عنوان یک جاذبه برای بازدیدکنندگان عمل می کند، همانطور که شناخته شده تر BMW Welt. VW با همکاری Autostadt جلسه GTI را از 26 تا 28 ژوئیه سال آینده به عنوان دنباله ای از Wörthersee GTI منقرض شده که از سال 1982 برگزار شده بود، سازماندهی خواهد کرد. پس از تصمیم شهرداری محلی ماریا وورث، تغییر مکان رویداد توسط شهرداری محلی ماریا وورث اجباری شد. این گردهمایی با سیاست زیست محیطی آن همخوانی نداشت.

گلف R با سوخت بنزینی هنوز چند سال خوب باقی مانده است، زیرا فولکس‌واگن در سال 2024 به هاچ قدرتمند AWD خود فیس لیفتی در اواسط سیکل خواهد داد. زمانی که فولکس‌واگن برای یک گلف 100000 یورو شارژ می‌کند. نسل نهم گلف تایید شده برای عرضه در سال 2028 یک خودروی برقی خواهد بود، بنابراین یک نوع R بالقوه دارای ICE نخواهد بود. بهتره تا میتونی یکی بگیر



منبع