کامیون کمپرسی متروکه دیزلی V12 دو زمانه را پس از سالها آتش زد



ما معمولاً موتورهای دوازده سیلندر را با خودروهای سطح بالا و شاسی بلندهای گاه به گاه مانند آئودی Q7 V12 TDI، رولزرویس کولینان یا بنتلی بنتایگا مرتبط می‌دانیم. با این حال، این نیروگاه ها سابقه طولانی در خدمت به اهداف بسیار سودمندتر در یک محل کار دارند. چنین موردی در مورد دیترویت دیزل سری 71، یک موتور دو زمانه است که در هر دو پیکربندی داخلی و V موجود بود.

کوچکترین آنها یک دستگاه تک سیلندر 1.2 لیتری بود در حالی که بزرگترین آن یک غول پیکر 18.6 لیتری V16 بود. این کامیون کمپرسی زنگ زده که سال ها در حال پوسیدگی است، نوع V12 با حجم 14 لیتر و حدود 425 اسب بخار قدرت دارد. 12V-71 در پیکربندی های تنفس طبیعی و توربوشارژ با خروجی بین 394 اسب بخار تا 525 اسب بخار ارائه شد.

در زمان حلقه های اینستاگرام و شورت یوتیوب، یک ویدیوی تقریبا یک ساعته ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما ما فکر می کنیم ارزش هر ثانیه از وقت شما را دارد. این موتور عظیم 852 اینچی مکعبی در اوج زندگی خود بارهای سنگینی را در معدنی در کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا حمل می کرد. کامیون کمپرسی Wabco Haulpak متأسفانه بازنشستگی را که شایسته آن بود دریافت نکرد، زیرا برای باز کردن راه برای دکل‌های بزرگ جدیدتر و پیشرفته‌تر رها شد. زندگی ماشین آلات سنگین چنین است.

لازم به ذکر است که دیترویت دیزل سری 71 از یک دمنده Roots با چرخ دنده استفاده می کرد اما هنوز از نظر فنی توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) یک موتور تنفس طبیعی نامیده می شد. این کامیون کمپرسی که برای مدت طولانی خاموش است و در معرض عناصر قرار گرفته است، جای تعجب ندارد که سوراخ زنگ زدگی در دهانه ورودی داشته باشد. هنوز مقداری گازوئیل در مخزن وجود داشت، اما یک دسته تازه به همراه یک پاک کننده انژکتور سوخت اضافه شد. WD-40 همیشه قابل اعتماد نیز مورد استفاده قرار گرفت و یک جفت باتری نصب شد.

اگر می خواهید به بهترین قسمت ویدیو بپرید، V12 دوباره از نقطه 54:20 غرش می کند.



منبع