Maserati MC20 Cielo Spyder اولین حضور در آمریکا را در The Quail انجام داد


مازراتی برای هفته خودروی مونتری، به‌ویژه در خلال هفته خودروی مونتری، مجموعه‌ای کاملاً جدید را در پبل بیچ به نمایش می‌گذارد. بلدرچین، گردهمایی موتورسواری. این رویداد معتبر شاهد حضور اولین اسپایدر MC20 Cielo در آمریکای شمالی بود.

مدیر اجرایی جهانی مازراتی، دیوید گراسو، در این مراسم در کنار مدیر عامل مازراتی آمریکا، بیل پفر، و رئیس طراحی مازراتی، کلاوس بوسه، حضور داشت. به غیر از سوپراسپرت روباز، برند Trident کوپه MC20 و SUV کاملا جدید Grecale را نیز ارائه کرد و جدیدترین خودروهای مارک را در بازار امروز به نمایش گذاشت.

MC20 Cielo که در ماه مه رونمایی جهانی شد، نسخه کانورتیبل مازراتی MC20 کوپه، اولین ابرخودروی مازراتی در بیش از یک دهه گذشته است. Cielo که در زبان ایتالیایی به معنای “آسمان” است، دومین تکرار از شاسی مونوکوک MC20 است که بر افزایش استحکام، ergo و اضافه کردن کمی وزن تمرکز دارد. شایان ذکر است که MC20 Cielo وزنی معادل 143 پوند (65 کیلوگرم) نسبت به مدل کوپه دارد.

از جمله ویژگی های برجسته MC20 Cielo سقف شیشه ای جمع شونده است که دارای یک پنجره الکتروکرومیک (شیشه هوشمند) است. این سیستم با استفاده از فناوری کریستال مایع پراکنده پلیمری (PDLC) با لمس یک دکمه روی صفحه نمایش مرکزی از شفاف به مات تبدیل می‌شود.

MC20 Cielo از همان آسیاب V6 Nettuno در کوپه MC20 استفاده می کند. نیروگاه 3.0 لیتری 621 اسب بخار (456 کیلووات) و 538 پوند فوت (730 نیوتن متر) نیروی کششی تولید می کند که از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه به چرخ ها ارسال می شود. حداکثر سرعت بیش از 198 مایل در ساعت (320 کیلومتر در ساعت) است.

مازراتی هیچ جزئیاتی در مورد عرضه MC20 Cielo در ایالات متحده اعلام نکرده است. نسخه پرایم سری پرتاب محدود در اولین عرضه جهانی خود با تنها 60 نمونه ارائه شد. مدل نسخه ویژه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند رنگ رنگ بیرونی Acquamarina است که روی خودرو در Pebble Beach می‌بینید.



منبع