این See-Through V8 یک نمایشگر کامل از نحوه کار یک موتور است



موتورهای احتراق داخلی قطعات پیچیده ای از ماشین آلات هستند و یادگیری دقیق نحوه عملکرد آنها تنها با توضیحات و نمودارهای نوشته شده دشوار است. این ماکت شفاف V8 راه حلی عالی برای آموزش ذهن کنجکاو است که چگونه خودروها بنزین را به نیروی محرکه تبدیل می کنند.

کانال YouTube SmarterEveryDay اخیراً به نبراسکا سفر کرده است تا این ماکت V8 ساخته شده توسط برایان کینگ را از نزدیک ببیند. بر اساس بلوک 5.3 لیتری جنرال موتورز LS، این قطعه نمایشگر میله‌ای دارای اکثر مواردی است که در یک موتور واقعی پیدا می‌کنید، از جمله پیستون، میل لنگ، میل بادامک، بالابرها، فنرها و سوپاپ‌ها. حتی یک پمپ روغن کارآمد و روغن واقعی داخل آن وجود دارد.

بدنه و سرها از پلکسی گلاس ساخته شده اند. به جای شمع ها چراغ های چشمک زن کوچکی قرار دارند که نشان دهنده روشن شدن شمع در هنگام حرکت برق پیستون است. این به بیننده تصویری عالی از زمان بندی موتور و نحوه فشار دادن پیستون به پایین، چرخاندن میل لنگ و ارائه قدرت به بیننده می دهد.

کینگ تا آنجا پیش رفت که یک موتور الکتریکی را به نمایشگر خود وصل کرد و به آن اجازه داد آنقدر سریع بچرخد تا سرعت واقعی یک موتور در حال کار را تکرار کند. اینجاست که می توانید درکی از نظم شلیک و تعادل پیدا کنید. با توجه به شلیک سریع تمام “شمع ها”، تماشای آن نیز بسیار سرگرم کننده است. اگر همیشه کنجکاو بوده اید که بدانید یک موتور چگونه کار می کند، این بهترین نمایش واقعی است که تا به حال دیده ایم.



منبع