خرابی موتور دیزلی نیسان تایتان یاتاقان های چرخیده را در تنها 40000 مایل نشان می دهد


داشتن هر ماشینی با ناشناخته هایی همراه است. مسائل پیش خواهد آمد، همه چیز خراب خواهد شد و باید تصمیمات سختی گرفته شود. بسیاری از مشکلات عمده در محصولات مدرن بسیار از مرز 100000 مایل گذشته است، اما یکی از مالکان نیسان Titan XD 2018 با تعمیر بزرگی با کمی بیش از 40000 مایل در کیلومترشمار مواجه است. به اندازه کافی بد است که کامیون ممکن است به یک بلوک موتور جدید نیاز داشته باشد.

این موتور دیزلی 5.0 لیتری V8 کامینز خود را در حین کالبد شکافی در مرکز خودرو دیو در یوتا نشان می دهد که ویدئویی از جداسازی موتور را در یوتیوب منتشر کرد. یک دور زدن کوتاه نشان می دهد که مقدار زیادی روغن از پشت با یک مهر و موم اصلی عقب که احتمالاً منفجر شده است، نشت می کند.

به گفته مالک، موتور تیتان قبل از مرگ در کنار جاده بلندتر شد، اما هیچ نشانه دیگری از ناراحتی از قبل وجود نداشت. چراغ چک موتور، چراغ فشار روغن یا دمای بالای موتور را نمایش نمی داد.

با وجود آن، چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفت. ذرات موجود در فیلتر روغن، روغن و تشت روغن به یک خرابی فاجعه‌بار اشاره می‌کنند، و خراب شدن بیشتر موتور، چندین یاتاقان اصلی چرخیده و آسیب‌های گسترده را نشان می‌دهد. ژورنال های میل لنگ خراشیده شده اند و موتور به درپوش های جدیدی نیاز دارد.

یاتاقان های چرخیده یکی از بدترین انواع خرابی ها هستند که می توانند موتور را در چند ثانیه از بین ببرند. آنها فقط از هیچ اتفاقی نمی افتند. این پدیده معمولاً به دلیل افت فشار روغن رخ می دهد که باعث تماس فلز روی فلز بین یاتاقان ها و ژورنال ها می شود و اصطکاک و گرما را افزایش می دهد که منجر به آسیب و خرابی موتور می شود.

متأسفانه، به نظر می رسد که موتور تیتان آشغال است. رفع آن ممکن است، اما یک بلوک جدید احتمالاً نقطه شروع بهتری است. هیچکدام ارزان نخواهد بود، زیرا یک بلوک جدید از نیسان 23000 دلار قیمت دارد. این شامل قیمت نیروی کار برای بازگرداندن آن در پیکاپ نیز نمی شود.



منبع