سوپر مار جدید شلبی یک موستانگ سوپرشارژ 830 اسب بخاری است


شلبی امریکن روز پنجشنبه اولین حمله خود را به پلتفرم موستانگ نسل S650 اعلام کرد: Super Snake 2024. این خودرو بر اساس آخرین نسخه از خودروی پونی فورد، با مجموعه ای از ارتقاهای عملکردی، از جمله یک موتور V-8 سوپرشارژ 830 اسب بخاری عرضه می شود.

جو کانوی، مدیرعامل آمریکایی شلبی، در بیانیه‌ای گفت: «ما Shelby Super Snake را به گونه‌ای طراحی کردیم که اوج خودروهای عملکردی خود بر اساس خودروی اسپرت موستانگ فورد در کلاس جهانی باشد. تیم ما در لاس وگاس با همکاری با شرکت خودروسازی فورد، ویپل و سایر شرکت‌های برتر، بهترین مار Shelby Super Snake را ایجاد کرد.

Super Snake 2024 با دو انتخاب موتور در دسترس است: یک کایوت V-8 5.0 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 480 اسب بخار، یا یک نسخه سوپرشارژ ویپل از آن موتور با قدرت 830 اسب بخار. مهم نیست که کدام را انتخاب کنید، شلبی سیستم تعلیق متفاوتی را برای «پیچ تندتر»، اگزوز بورلا با جریان آزاد، ترمزهای قوی‌تر و خنک‌کننده بهتر برای «استفاده از پتانسیل پیشرانه» به Super Snake داده است. به سراغ جعبه دنده شش سرعته دستی موجود بروید و همچنین یک شیفتر کوتاه و یک میل درایو یک تکه دریافت خواهید کرد.

ارتقاهایی که در ظاهر Super Snake انجام شده است با پیشرانه وحشی مطابقت دارد. بزرگ‌ترین ویژگی چرخ‌ها، واحدهای منیزیم فورج 20 اینچی هستند که در لاستیک‌های تابستانی پیچیده شده‌اند که در هر گوشه جرم فنر نشده حدود 9 پوند کاهش می‌دهند.

سبک وزن به همین جا ختم نمی شود. Super Snake دارای کاپوت آلومینیومی خاص، گلگیرهای جلوی پهن بدنه کربنی، قطعه سپر، جلوپنجره، راکرهای جانبی و دیفیوزر پایینی خود است. به سراغ سبک بدنه فست بک بروید و یک بال عقب بزرگ کربنی نیز خواهید داشت. کانورتیبل را انتخاب کنید و با یک اسپویلر دم اردک ظریف تر گیر خواهید آورد.

فورد موستانگ شلبی سوپر مار 2024 - 7
فورد موستانگ شلبی سوپر مار 2024 - 11

در داخل چندین ویژگی خاص شلبی وجود دارد، از جمله صندلی های گلدوزی شده، تشک های کف دوزی شده، لامپ های گودال با تم کبرا، صفحات آستانه درب Super Snake، و یک پلاک داشبورد سریال. به دنبال چوب بروید و یک توپ شیفتر با مارک شلبی دریافت می کنید.

Shelby American هنوز قیمت Super Snake 2024 را اعلام نکرده است، اما می گوید تولید آن از اواسط تابستان آغاز می شود. این شرکت تنها در نظر دارد تا 250 نمونه برای سال تولید کند، بنابراین اگر شما می خواهید، پیشنهاد می کنیم به زودی پرس و جو کنید. برای آرامش بیشتر، هر Super Snake دارای ضمانت 3 ساله/36000 مایلی است و گارانتی اصلی پیشرانه فورد دست نخورده باقی می ماند.



منبع