در حالی که جدیدترین رونمایی فراری، Purosangue که یک SUV نیست، یک موتور V12 قدرتمند را در زیر کاپوت خود قرار داده است، این خودروساز آن را برای قرار دادن یک پیشرانه هیبریدی طراحی کرده است. این خودروساز 14 خودروی دیگر تا سال 2026 دارد که شامل یک هایپرکار جدید می شود و این آینده ای روشن اما چالش برانگیز برای دستیابی به آن است.
مدیر عامل فراری می گوید خودروی الکتریکی 2025 “یک فراری واقعی” خواهد بود
در مصاحبه ای گسترده با تخت گاز مجلهای که اگر میخواهید درباره مردی که قطعات خودرو را زیر تختش نگه میدارد بیشتر بدانید ارزش خواندن دارد، ویگنا گفت که اولین خودروی برقی این شرکت «بینظیر، یک فراری واقعی» خواهد بود. اطلاعات بسیار کمی در مورد این وسیله نقلیه وجود دارد، به طوری که خودروساز هنگام بحث در مورد مدل آینده به طور کلی صحبت می کند، همانطور که آنها با خودروهای جدید پیشگامانه رفتار می کنند.
در اوایل سال جاری، یک پتنت یک ایده از این شرکت را برای یک خودروی اسپرت الکتریکی یا هیبریدی فاش کرد. این بایگانی طرحی را نشان داد که در آن از چندین بسته باتری استفاده شده بود، با یک بسته نازک در زیر محفظه مسافر و یک بسته بلندتر در پشت آن. همچنین تنها پتنتی نیست که فراری به ثبت رسانده است، در مورد قبلی خودرویی با موتور چهار موتوره به تصویر کشیده شده است.
ویگنا چشم اندازی منحصر به فرد را برای فراری به ارمغان می آورد. او قبلا در STMicroelectronics کار می کرد و گروه آنالوگ، MEMS (سیستم های میکرو الکترومکانیکی) و Sensors را رهبری می کرد. زمانی که فراری اعلام کرد که رهبری شرکت را بر عهده خواهد گرفت، این خودروساز گفت که دانش او از “فناوری” که باعث تغییرات سریع صنعت خودرو می شود، به تقویت شرکت کمک می کند.
بندتو ویگنا، مدیر عامل فراری، این شرکت را از طریق یک انتقال در سراسر صنعت رهبری می کند. برقی شدن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک هنجار است و این خودروساز در حال آماده شدن برای عرضه اولین مدل تمام الکتریکی خود در سال 2025 است.
33 عکس ها
خودروی برقی که در سال 2025 عرضه می شود، تنها بخشی از تصویر بزرگتر فراری است. این خودروساز میخواهد تا سال 2030 40 درصد از مدلهایش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهند و خودروهای مجهز به ICE تنها 20 درصد را تشکیل دهند. هیبریدی ها بقیه را پر خواهند کرد و فراری به خوبی در مسیر رسیدن به هدف خود است، با 296 GTB برقی و SF90 Stradale که در حال حاضر در خط تولید هستند.
آنچه تاکنون در مورد این مدل شنیده ایم دلگرم کننده به نظر می رسد. در ماه جولای، ویگنا به علاقه مندان اطمینان داد که وزن اضافی پیشرانه تمام الکتریکی از دینامیک رانندگی پرشور EV کم نخواهد کرد. او گفت در طول CNBC مصاحبه ای که خودروساز می تواند حجم اضافی را مدیریت کند. با این حال، او چگونگی آن را فاش نکرد. در تخت گاز ویگنا در مصاحبه خاطرنشان کرد که وظیفه فراری ترکیب سنت با نوآوری است و افزود: “ما برای حفظ روح ماشین بسیار کار می کنیم” و از سالها تخصص استفاده می کنیم.