چرا تویوتا کمری فقط هیبریدی است


شاید مهم ترین نکته در مورد تویوتا کمری جدید، پیشرانه هیبریدی آن باشد. این تنها نمونه موجود است، با گزینه های چهار سیلندر معمولی و V-6 برای سال 2025. این یک معامله بزرگ است، اما برای تویوتا یک گام طبیعی است.

مارک دی جونگ، مهندس ارشد کمری، به Motor1 می گوید: «این فقط وسیله نقلیه مناسب در زمان مناسب است، و ما واقعاً فکر می کنیم که مشتریان آن را در آغوش خواهند گرفت. مصرف سوخت بسیار عالی است و ما با نسخه جدید می دانستیم [Toyota] سیستم هیبریدی 5، ما واقعاً فرصتی داشتیم تا آن پیشرانه را تنظیم کنیم و آن را به جایی برسانیم که می‌توانست عالی باشد.”

THS 5 طبیعتاً پنجمین نسل از سیستم هیبریدی تویوتا است که با پریوس در سال 1997 معرفی شد. MGU1 به ​​عنوان یک استارت برای موتور و یک ژنراتور برای باتری کار می کند. MGU2 موتور بزرگتری است که می تواند چرخ ها را با موتور یا بدون موتور به حرکت درآورد. در کمری های چهار چرخ متحرک، اینها توسط یک موتور الکتریکی اضافی که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد، تقویت می شوند.

Toyota Camry XLE AWD First Drive 2025

در حالی که پریوس از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر استفاده می کند، کمری از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر ساخته شده از کمری هیبریدی قبلی استفاده می کند. اکنون 184 اسب بخار قدرت و 163 پوند فوت گشتاور تولید می کند. دی جونگ در مورد یافتن راندمان در هر کجا که ممکن است صحبت می کند و برای موتور که منجر به تغییر روغن 0W-16 به 0W-8 بسیار سبک شده است. کمری همچنین دارای یک باتری لیتیوم یونی کمی کوچکتر با ظرفیت 1.0 کیلووات ساعت است، اما اکنون قدرت بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهد. خروجی سیستم برای کمری جدید 225 اسب بخار است. کمری چهار چرخ متحرک 232 اسب بخار تولید می کند.

کارآمدترین مدل، LE FWD، که روی چرخ های 16 اینچی خود قرار دارد، در مجموع 51 مایل بر کیلوگرم را مدیریت می کند. در حالی که کمترین کارآمدی، XSE AWD 44 مایل بر کیلوگرم است. این رقمی است که ما به راحتی در مسیر رانندگی خود شکست می دهیم.

دی جونگ می گوید که،[O]زمانی که تصمیم گرفتیم 100 درصد هیبریدی برویم، تقریباً فراموش کردیم که 100 درصد هیبریدی خواهیم داشت. این دیگر به یک چیز تبدیل نشد.»

این نشان می دهد که تویوتا و مشتریانش کجا هستند. غول ژاپنی همه کاره خودروهای برقی نبود، در عوض مدل‌های هیبریدی را پیش برد و در زمان مناسب به بازار آمد. با افزایش واکنش به خودروهای الکتریکی، علاقه مصرف کنندگان به خودروهای هیبریدی نیز افزایش می یابد. هیبریدی شدن گام بزرگی است، به خصوص برای مدل مهمی مانند کمری، که همچنان دومین مدل محبوب تویوتا در ایالات متحده است.

تویوتا کمری 2025

فراتر از سیستم هیبریدی، کمری جدید همه چیز در مورد به روز رسانی های تکراری است.

“این تویوتا است، درست است؟” دی یونگ می گوید: «کایزن، کایزن، کایزن، کایزن. پیشرفت اندک، پیشرفت اندک، پیشرفت اندک.”

طبیعتاً به‌روزرسانی‌های مورد انتظار برای سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی و کمک راننده وجود دارد، اما DeJongh و تیمش روی بهبود سواری و هندلینگ مدل‌های SE و XSE و احساس فرمان و پدال ترمز در خط تولید کار کردند.

دی جونگ می‌گوید: «وقتی شروع می‌کنیم، پیامی به مهندسان و همه کسانی که قرار است روی آن کار کنند، ارسال می‌کنیم. بخشی از پیام من این بود که خودروهای SUV جایی را گرفته اند که قبلا متعلق به سدان ها بود، اما ما به یک سدان بودن وفادار خواهیم ماند. افرادی که به خودروهای شاسی بلند می روند، ما در تلاش برای بازگرداندن آنها نیستیم… ما آنها را تعقیب نمی کنیم. ما در حال ساخت یک سدان واقعی هستیم. در واقع، شعار ما “سدان تا هسته” بود.

ایده این بود که به سادگی یک کمری بهتر بسازیم. تویوتا به خوبی می داند که چه چیزی این سدان را تعریف می کند و از فرمول منحرف نمی شود.

DeJohngh به ما می گوید: “این یک شمشیر دو لبه است.” “به عنوان یک مهندس، یا کسی که ماشین‌ها را توسعه می‌دهد، شما می‌خواهید کار سرگرم‌کننده‌ای انجام دهید، اما همانطور که گفتم، “سدان تا هسته”. ما به دنبال چیستی کمری هستیم و آن را بسیار بهتر می کنیم.”



منبع