این زن برای حق شما برای بوق زدن می جنگد



آیا اولین متمم شما حق بوق زدن در آمریکاست؟ نگاهی به قانون در بسیاری از ایالت‌ها می‌گوید خیر، اما یک زن کالیفرنیایی امیدوار است با به چالش کشیدن بلیت خود برای استفاده غیرقانونی از بوق به دادگاه عالی ایالات متحده با یک دعوای مدنی، آن را تغییر دهد.

سوزان پورتر پس از عبور از یک تجمع سیاسی در سال 2017 و بوق زدن خود، این استناد را دریافت کرد. معاون کلانتری که آن را صادر کرد در دادگاه راهنمایی و رانندگی حاضر نشد و منجر به اخراج آن شد، اما پورتر در سال 2018 شکایت مدنی را علیه ایالت به امید تغییر قانون تنظیم کرد.

یک دادگاه منطقه ای در سال 2021 علیه او حکم داد، اما او در سال 2022 درخواست تجدیدنظر داد. او در اوایل سال جاری وقتی دادگاه استیناف از ایالت حمایت کرد، باز هم شکست خورد، حتی اگر موافقت کرد که قانون کالیفرنیا «فعالیت بیانگر» او را کاهش داده است. با این حال، در نهایت حکم داد که منافع ایالت در ایمنی ترافیک اهمیت بیشتری دارد.

در طول درخواست تجدیدنظر، گروهبان گشت بزرگراه کالیفرنیا. ویلیام بک، یکی از شاهدان ایالتی، گفت که بوق زدن بیش از حد می تواند موقعیت های خطرناکی را با پرت کردن حواس سایر رانندگان ایجاد کند. با این حال، بک نمی تواند نمونه ای از چنین موردی را ارائه دهد که در آن بوق یک ماشین باعث تصادف شود. مونتری هرالد.

اما قانون کالیفرنیا در مورد آداب مناسب شاخ کاملاً واضح است. در بخش 27001 آمده است:

(الف) راننده وسیله نقلیه موتوری در مواقعی که به طور منطقی لازم است بیمه شود [sic] عملیات ایمن باید با بوق خود هشدار صوتی بدهد.

(ب) بوق نباید در غیر این صورت استفاده شود، مگر به عنوان یک سیستم هشدار سرقت که طبق ماده 13 (شروع با بخش 28085) این فصل عمل می کند.

این بسیار ساده و خشک است، و قوانین مشابهی در کتاب‌های میشیگان، فلوریدا، ویرجینیا و بیشتر کشور وجود دارد. بسیاری از شهرداری های محلی در ایالات متحده نیز مقررات مشابهی را وضع کرده اند، اما اجرای آن اغلب متناقض است.

پورتر هنوز راه درازی در پیش دارد. دیوان عالی ایالات متحده 7000 تا 8000 دادخواست در هر دوره دریافت می کند که دادگاه در حدود 80 پرونده اجازه رسیدگی به استدلال های شفاهی را می دهد. دیوان عالی در گذشته حمایت‌های متمم اول را به اقدامات غیرسخنی مانند بستن بازوبند و کمک‌های تبلیغاتی سیاسی گسترش داده است. شاید بوق زدن به زودی به این لیست بپیوندد.



منبع