هوندا یک چهارم میلیون خودرو را به دلیل موتورهای بمباران فراخوان می کند



هوندا روز جمعه فراخوانی برای نزدیک به یک چهارم میلیون خودروی ساخته شده بین سال های 2015 تا 2020 به دلیل نقصی که می تواند باعث آسیب جدی به موتور شود، صادر کرد.

این فراخوان بر برخی از هونداهای دارای موتور V6 این شرکت تأثیر می گذارد. یعنی Pilot برای سال‌های مدل 2016، 2018 و 2019، و همچنین Ridgelines برای سال‌های مدل 2017 و 2019. Odysseys مربوط به سال‌های 2018 و 2019 نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. نام چند آکورا نیز وجود دارد، به ویژه TLX 2015-2020 و MDX 2016-2020.

هوندا می گوید که به دلیل نقص ساخت در میل لنگ موتور، یک یاتاقان برای شاتون (قطعه فلزی که پیستون را به میل لنگ متصل می کند) می تواند سایش زودرس را نشان دهد و در نهایت مسدود شود. این شرکت ادعا می کند که تنظیمات نادرست تجهیزات مورد استفاده در کارخانه در طول تولید مورد استفاده قرار گرفته است که در نتیجه قطعات موتور خارج از مشخصات فنی بوده و منجر به خرابی می شود.

هوندا می گوید برخی از علائم هشدار دهنده شامل صداهای عجیب موتور، توقف، کاهش قدرت و چراغ چک موتور است. این شرکت تخمین می زند که فقط یک درصد از خودروهای فراخوان شده در واقع نیاز به تعمیر دارند. یکی از نمایندگان هوندا گفت موتور 1 که فروشندگان مدل های آسیب دیده را به صورت رایگان بازرسی می کنند، که نیاز به جداسازی موتور دارد. و از آنجایی که ما در مورد قطعات مهم در پایین موتور صحبت می کنیم، ممکن است کمی طول بکشد.

هوندا می گوید که قصد دارد از 2 ژانویه با مالکان خودروهای فراخوان شده از طریق پست تماس بگیرد. اگر فکر می کنید هوندا یا آکورا شما ممکن است تحت این فراخوان قرار بگیرند، پیشنهاد می کنیم به وب سایت NHTSA بروید و VIN خود را وارد کنید.



منبع