این واگن جدید A5 آئودی است قبل از اینکه شما آن را ببینید


در حال حاضر هوا در آلمان بارانی و سرد است، به این معنی که شرایط برای آزمایش های پیش تولید عالی است. آئودی وارد مرحله نهایی ارزیابی جانشین خانواده A4 امروزی شده است و این تصاویر جاسوسی جدید نسخه واگن را تقریباً بدون استتار بیرونی نشان می دهد. اگرچه این A4 Avant جدید نیست.

پیش از این در سال 2023، آئودی برنامه های خود را برای تغییر ساختار نام گذاری محدوده مدل های خود اعلام کرد. چیزی که باید بدانید این است که این شرکت شروع به استفاده از اعداد فرد برای خودروهای دارای قدرت احتراق و اعداد زوج برای خودروهای برقی خواهد کرد. در نتیجه، مدلی که هنوز به عنوان A4 فروخته می شود به A5 تغییر نام خواهد داد، در حالی که مدل بزرگتر A6 به خانواده A7 منتقل می شود، به این معنی که نمونه اولیه در اینجا در واقع A5 Avant جدید است. آینده پلاک های A4 و A6 نیز به نوبه خود با BEV ها مرتبط است.

این نمونه اولیه این تصور را به ما می دهد که آئودی از یک زبان طراحی تکاملی برای استیشن واگن جدید استفاده خواهد کرد. نمای جلو آرایش پایه مدل خروجی را با جلوپنجره شش ضلعی که توسط چراغ‌های جلوی متحرک در کنار آن قرار دارد حفظ می‌کند. با این حال، به نظر می رسد سپر بیشتر با ورودی های هوای عمودی در کناره ها، شبیه RS4 فعلی است.

در عقب، به نظر می رسد شیشه عقب حتی باریک تر است و بال سقف کمی برجسته تر است. چراغ‌های عقب احتمالاً باریک‌تر هستند و با نوار LED ساحلی به ساحل متصل می‌شوند. این نمونه اولیه دارای یک موتور احتراق داخلی در زیر کاپوت است و با توجه به لوله‌های اگزوز دوگانه که در سپر عقب و عدم وجود درگاه شارژ ادغام شده‌اند، یک هیبریدی پلاگین نیست.

در واقع، طبق آنچه تاکنون می دانیم، هر نسخه از A5 جدید – چه در فرم های اسپورت بک یا آوانت – دارای موتور گازسوز خواهد بود. مشتقات پلاگین هیبریدی وجود خواهد داشت اما نوع تمام الکتریکی آن با نام A4 به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر، هیچ نشانه ای از سوی آئودی وجود ندارد که A5 آوانت جدید در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، اما درست مانند A4 Allroad فعلی، نسخه بلند شده این واگن نیز می تواند در برخی مواقع در آینده وارد بازار ایالات متحده شود.

کمبود مشکوک تصاویر جاسوسی که سبک بدنه سدان سنتی را به تصویر می‌کشد، شایعات را در مورد قصد آئودی برای فروش فقط اسپورت بک و آوانت افزایش داده است. با این حال، در این مرحله هیچ چیز رسمی نیست.



منبع