شکایت یک میلیارد دلاری علیه هیوندای و کیا از بین نمی رود



هیوندای و کیا باید با شکایت شرکت های بیمه در مورد سرقت خودروهای خود مواجه شوند. خودروسازان ممکن است بیش از 1 میلیارد دلار به دنبال داشته باشند زیرا شرکت هایی که وسایل نقلیه آنها را بیمه کرده اند تلاش می کنند تا ضرر خود را جبران کنند. این هفته، یک قاضی دلایل رد دعوا را رد کرد.

سردردهای حقوقی کیا و هیوندای زمانی شروع شد که سرقت خودروهای آنها در سال 2021 به طرز چشمگیری افزایش یافت. خودروسازان نتوانستند ایموبلایزر را روی میلیون ها خودرو نصب کنند و رسانه های اجتماعی به پخش ویدیوهایی کمک کردند که نشان می داد چگونه مدل های خاصی را که مجهز به ایموبلایزر نیستند، دزدید.

قاضی استدلال شاکی را پذیرفت که برای هیوندای و کیا «قابل پیش‌بینی معقول» است که مردم خودروهایی را که فاقد دستگاه پیشگیری از سرقت هستند به سرقت ببرند. استاندارد 114 ایمنی خودرو فدرال بیان می کند که خودرو باید دارای سیستم راه اندازی باشد که در صورت برداشته شدن کلید از سیستم استارت خودرو از فعال شدن عادی موتور یا موتور خودرو جلوگیری کند.

هیوندای و کیا استدلال کردند که شرکت های بیمه با بیمه کردن خودروها مسئولیت سرقت ها را پذیرفته اند. با این حال، قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز سلنا، این استدلال را رد کرد و اشاره کرد که این پرونده ادعا می کند که خودروسازان قوانین حمایت از مصرف کننده ایالتی را نقض کرده اند، ضمانت های ضمنی و بیان شده را زیر پا گذاشته اند و از طریق حذف و پنهان کاری مرتکب کلاهبرداری شده اند.

دزدی های کیا و هیوندای در سال 2021 تنها در میلواکی، ویسکانسین، 2644 درصد افزایش داشته است. قدمت خودروهای کیا به سال 2011 برمی‌گردد، در حالی که هیوندای‌های آسیب‌دیده با مدل سال 2015 شروع می‌شوند. خودروسازان اوایل سال جاری یک به روز رسانی نرم افزاری منتشر کردند تا سرقت خودروهای خود را سخت تر کنند.

در اوایل سال جاری، این دو شرکت به توافقی 200 میلیون دلاری بر سر یک شکایت دسته جمعی که توسط مالکان خودرو تنظیم شده بود، دست یافتند. انتظار می‌رود تا 145 میلیون دلار حدود 9 میلیون راننده را پوشش دهد و خسارت‌های ناشی از جیب آنها را جبران کند.



منبع