نیوجرسی قصد دارد فروش خودروهای گازسوز جدید را از سال 2035 ممنوع کند



نیوجرسی روز چهارشنبه قانون جدیدی را اعلام کرد که برنامه‌هایی را برای انتقال فروش خودروهای سبک در این ایالت به 100 درصد آلایندگی صفر تا سال 2035 ارائه می‌کند.

طبق بیانیه ای که دفتر فرماندار فیل مورفی منتشر کرد، این قانون با عنوان قانون Advanced Clean Cars II از سال 2027 اجرایی می شود، جایی که سازندگان باید اطمینان حاصل کنند که خودروهای بدون آلایندگی 42 درصد از فروش در ایالت را تشکیل می دهند. این درصد تا سال 2035 که به 100 درصد می رسد هر سال افزایش می یابد. به گفته دفتر فرمانداری، در حال حاضر خودروهای برقی تقریباً 12 درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل می دهند.

قانون جدید همچنین استانداردهای سخت گیرانه تری را برای وسایل نقلیه سنتی مجهز به ICE با هدف بهبود کیفیت هوا در جوامع نیوجرسی و راهروهای پرتردد در نظر گرفته است.

مورفی در بیانیه ای گفت: «نیوجرسی با ثبت قانون برجسته Advanced Clean Cars II، بر جایگاه خود به عنوان یک رهبر ملی در اقدامات آب و هوایی و مشارکت خود در تعهد جهانی شتاب تا صفر استوار است. گام‌هایی که امروز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برمی‌داریم، کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و اثرات آب و هوایی را برای نسل‌های آینده کاهش می‌دهد، و در عین حال دسترسی به خودروهای تمیزتر را افزایش می‌دهد. در واقع، همراه با سرمایه‌گذاری‌های مستمر دولت من در مشوق‌های داوطلبانه خودروهای الکتریکی، زیرساخت‌های شارژ و اقتصاد سبز، این استانداردهای جدید انتخاب مصرف‌کننده را حفظ کرده و مقرون به صرفه بودن را برای نیوجرسی‌های سخت‌کوش در سراسر ایالت ارتقا می‌دهد.»

در حالی که این اطلاعیه مستقیماً به سرمایه گذاری در زیرساخت های شارژ اشاره نمی کند، دفتر فرماندار به تداوم تلاش خود برای ارائه مکان های شارژ کافی در سراسر ایالت اشاره می کند و ادعا می کند که به تامین مالی 2980 ایستگاه شارژ با 5271 پورت در 680 مکان کمک کرده است.

نیوجرسی نهمین ایالتی است که فروش خودروهای ICE در آینده را ممنوع کرده است و به کالیفرنیا، کانکتیکات، مریلند، ماساچوست، نیویورک، اورگان، رود آیلند و واشنگتن می پیوندد.



منبع