فیات توپولینو با لیورهای رنگارنگ میکی موس شایان ستایش به نظر می رسد


فیات صدمین سالگرد دیزنی را با خودروهای برقی Topolino با تم میکی ماوس جشن می گیرد و GAC Motor می خواهد یک خودروی الکتریکی با باتری های حالت جامد را در سال 2026 به بازار عرضه کند.

این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.

وقتی توپولینو با توپولینو ملاقات می کند

اگر با Topolino آشنا نیستید، این نام مستعاری است که به فیات 500 اصلی که در سال 1936 عرضه شد. . این از نظر فنی یک ماشین نیست، بلکه یک چهار چرخه با حداکثر سرعت 28 مایل در ساعت و برد 46 مایل است. خوب، اما چه ربطی به میکی ماوس دارد؟

توپولینو نام ایتالیایی میکی ماوس است و با جشن گرفتن صدمین سالگرد تاسیس دیزنی در سال 2023، فیات تصمیم گرفت بر روی پنج بازی تکی با شخصیت کارتونی شایان ستایش که توسط والت دیزنی و Ub Iwerks ساخته شده است کار کند. 2023 همچنین سال مهمی برای میکی موس است زیرا اولین حضور خود در 95 سال پیش در فیلم کوتاه انیمیشن Steamboat Willie انجام شد. یکی از این سریال‌ها مضمونی تاریخی دارد که اشاره‌ای به اولین حضور میکی ماوس در سال 1928 دارد.

فیات چهار مورد از به اصطلاح پوسته ها را با مضامین تاریخی، مدرن، خیابانی و انتزاعی طراحی کرد. پنجمین فیلم Topolino با همکاری هنرمند دیزنی Cavazzano ساخته شد. یک نمایشگاه ویژه با نمایش هر پنج خودرو در رمپ شمالی ساختمان لینگوتو در ایتالیا برپا خواهد شد که در سال 2023 نیز صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد. سقف آن، که در سال 1969 در فیلم شغل ایتالیایی به نمایش درآمد.

GAC موتور می خواهد یک خودروی الکتریکی با باتری های حالت جامد را در سال 2026 راه اندازی کند

باتری‌های حالت جامد مدت‌هاست که به‌عنوان انقلاب بعدی در بخش خودروهای برقی معرفی می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که همیشه چندین سال با آنها فاصله داریم. چند خودروساز بزرگ از جمله BMW و تویوتا در حال سرمایه گذاری بر روی این فناوری هستند که قرار است تقریباً در همه زمینه ها مزایای عمده ای به همراه داشته باشد. آن‌ها سبک‌تر، کوچک‌تر، سریع‌تر شارژ می‌شوند و می‌توانند برد بیشتری را ارائه دهند. در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یونی با الکترولیت مایع قابل اشتعال، ساختار جامد باتری‌های حالت جامد باعث می‌شود کمتر مستعد آتش‌سوزی و انفجار باشد.

GAC Motor اکنون اعلام کرده است که قصد دارد یک خودروی برقی با باتری حالت جامد را در سال 2026 روانه بازار کند. رئیس GAC در نمایشگاه خودروی گوانگژو در سال 2023، Feng Xingya گفت که این شرکت با دستیابی به انرژی به پیشرفتی در توسعه باتری های حالت جامد دست یافته است. چگالی 400 وات ساعت بر کیلوگرم

حتی اگر به برنامه پایبند باشد، GAC Motor اولین خودروساز چینی نخواهد بود که از این فناوری استفاده می کند زیرا SAIC Motor قصد دارد این کار را در اوایل سال آینده انجام دهد.



منبع