BMW i4 جدید هفته آینده وارد بازار می شود


با ارائه چنین مجموعه گسترده ای از BMW، همیشه یک مدل جدید در گوشه و کنار وجود دارد. پس از معرفی سری 4 کوپه و کانورتیبل به روز شده در اواخر ژانویه، i4 هفته آینده پوشش خود را از دست خواهد داد. 4er الکتریکی قرار است اولین نمایش جهانی خود را در پکن در Auto China در کنار Mini Aceman جشن بگیرد.

بی‌ام‌و فقط به i4 اشاره می‌کند، بدون سری 4 گرن کوپه که خودروی برقی بر اساس آن ساخته شده است. مشخص نیست که آیا این مدل با موتورهای احتراقی نیز وجود خواهد داشت یا خیر. تصاویر جاسوسی از مدل بدون آلایندگی، چراغ‌های جلوی بازطراحی‌شده با عناصر بومرنگ‌شکل را که از مدل‌های سری 4 دو در به‌تازگی به‌روز شده به ارث رسیده‌اند، نشان می‌دهد. سپر جلو نیز ظاهری تازه و البته شلوغ خواهد داشت.

هنوز خیلی زود است که بگوییم BMW i4 2025 آن چراغ‌های لیزری جالبی را که در سری 4 کوپه/کانورتیبل دیده بودیم، دریافت می‌کند یا خیر. M4 CSL اولین بار چند سال پیش آن‌ها را داشت، و همینطور فوق‌العاده انحصاری 3.0 CSL. آنها اکنون به سراغ مدل‌های سری 4/M4 می‌روند.

در داخل، فرمان کف تختی که در مدل‌های دو در مجهز به ICE دیدیم، می‌تواند به i4 نیز بیاید. علاوه بر این، ب ام و احتمالاً خودروی برقی را به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی خود یعنی iDrive 8.5 تغییر خواهد داد. همچنین انتظار داریم دریچه‌های هوای مرکزی کمی اصلاح‌شده احاطه‌شده با نور کانتور محیطی – همانطور که در سری 4 کوپه/کانورتیبل 2025 دیده می‌شود.

با پیوستن به i4 در چین، Aceman، اولین مدل فقط الکتریکی مینی خواهد بود. این کراس اوور ساب کامپکت جدید که در زیر کانتریمن قرار دارد، قرار است به صورت محلی توسط Spotlight Automotive ساخته شود. این یک سرمایه گذاری مشترک 50:50 بین BMW Group و Great Wall Motor است. دریچه سه در برقی نیز در کارخانه جدیدی در Zhangjiagang چین ساخته شده است. این دو خودروی الکتریکی نیز از سال 2026 در خانه در آکسفورد، بریتانیا مونتاژ خواهند شد.

Auto China 2024 از 25 آوریل با اولین روز مطبوعاتی آغاز می شود. با این حال، رویداد BMW Group Night یک روز قبل، در 24 آوریل برنامه ریزی شده است.



منبع