این ماشین پلیس لامبورگینی اوروس اعضای بدن را نیز حمل می کند


لامبورگینی در ساخت خودروهای عجیب و غریب غیر عملی نامی برای خود دست و پا کرد، اما اوروس می تواند به راحتی پنج نفر و چمدان های حجیم را در خود جای دهد. همچنین به طور قابل توجهی ارزان‌تر از ماشین‌های V10 و V12 است، بنابراین جای تعجب نیست که از زمان عرضه آن در سال 2018 بر نمودارهای فروش تسلط داشته باشد. .

این ششمین وسیله نقلیه ای است که لامبورگینی به نیروی پلیس ایتالیا قرض می دهد و بر اساس نسخه داغتر Performante ساخته شده است. این خودرو به دنبال گاوهای خشمگین دیگری است که برای کار پلیس تبدیل شده اند، از جمله ابرخودروهای گالاردو و هوراکان که برای حمل و نقل اعضای بدن با سرعت بالا استفاده می شوند. این Urus همچنین دارای یک محفظه یخچال مخصوص در صندوق عقب است تا اعضای بدن را به کسانی که نیاز به پیوند دارند برساند. علاوه بر این، یخچال قابل حمل می تواند پلاسما را حمل کند.

این رنگ خاص توسط Lamborghini Centro Stile با ترکیب سایه کلاسیک آبی پلیس ایتالیا با سفید ایجاد شده است. علاوه بر این، آرم پلیس ساخته شده از فیلم بازتابنده بر روی درها اعمال شده است، در حالی که موتیف پرچم ایتالیا نیز یکپارچه شده است. از دیگر تغییرات می توان به نوار نور آبی LED روی سقف و آژیر برقی دو رنگ اشاره کرد.

Urus Performante یک سری تغییرات را در داخل جایی که اکنون یک جعبه سلاح زرهی وجود دارد انجام داده است. همچنین دارای یک ناحیه اختصاصی برای دفیبریلاتور به همراه نمایشگر پیامی که در بالای داشبورد نصب شده است.

در صورت نیاز، می‌تواند با استفاده از یک موتور V8 توربوی دوقلو که 666 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر (627 پوند فوت) گشتاور دارد، به سرعت به مقصد خود سفر کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت 190 مایل در ساعت (306 کیلومتر در ساعت) را امکان پذیر می کند.

لامبورگینی 20 سال است که با پلیس ایتالیا همکاری می کند و این اوروس از سال 2024 توسط پلیس بزرگراه مورد استفاده قرار می گیرد. سریع ترین SUV تولیدی در Pikes Peak به یک هوراکان LP610-4 در ناوگان پلیس این کشور می پیوندد.



منبع