این تبدیل بنزین به ماشین برقی 8 ساعت طول می کشد و 13000 دلار هزینه دارد.


به گفته شرکت تحقیقاتی صنعت خودرو Hedges & Company، تقریباً 1.47 میلیارد خودرو در جهان وجود دارد. اکثر آنها دارای موتور احتراق داخلی هستند زیرا خودروهای برقی تنها در دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته اند. با سخت‌تر شدن قوانین آلایندگی در سطح جهانی، فشار بیشتری بر خودروسازان برای عرضه خودروهای برقی وارد می‌شود. اما تکلیف خودروهایی که قبلا ساخته شده اند چه خواهد شد؟

تویوتا سعی می کند ICE را با استفاده از هیدروژن زنده نگه دارد، در حالی که پورشه معتقد است سوخت های مصنوعی می توانند ناجی باشند. این دو پیشنهاد حداقل در حال حاضر برای صنعتی شدن مناسب به نظر نمی رسند، به همین دلیل است که یک استارت آپ آلمانی مستقر در داخائو رویکرد متفاوتی دارد. این شرکت می خواهد خودروهای بنزینی و دیزلی موجود را به خودروهای برقی خالص تبدیل کند. البته، e-Revolt اولین راه حلی نیست که این راه حل را ارائه می دهد، اما این فرآیند را بهینه کرده است تا زمان تبدیل را به تنها هشت ساعت کاهش دهد.

در حالی که اکثر شرکت‌هایی که تبدیل ICE به EV را انجام می‌دهند در خودروهای کلاسیک سطح بالا تخصص دارند، e-Revolt وسایل نقلیه معمولی را هدف قرار می‌دهد. هیچ چیز پیش پا افتاده تر از این Volkswagen Golf Mk VII واگن نیست که قبل از تعویض روده روغنی آن با قطعات الکتریکی، موتور دیزلی داشت. یورونیوز بعدی از مدیر عامل و مدیر فنی شرکت رولف بهلینگ آموخته شد که این تبدیل در حال حاضر با 42 مدل مختلف سازگار است.

قیمت آن چند است؟

هزینه آن از 12000 یورو تا 15000 یورو است که با نرخ ارز فعلی به 13000 تا 16000 دلار می رسد. به هیچ عنوان ارزان نیست، به خصوص که شما پول را برای یک ماشین موجود خرج می کنید. از سوی دیگر، خودروهای برقی واقعاً ارزان هنوز در سال 2023 کم هستند، بنابراین این تبدیل ممکن است برای افرادی که از محیط زیست آگاه هستند و نمی توانند یک خودروی برقی جدید را ولخرجی کنند، منطقی باشد. حتی یک داچیا اسپرینگ اصلی ساخت چین، قبل از مشوق، از بیش از 20000 یورو به فروش می رسد.

در مورد The Range چطور؟

تا آنجا که به برد مربوط می شود، e-Revolt ادعا می کند که باتری برای مسافت 250 تا 300 کیلومتر (155 تا 186 مایل) آب کافی دارد. هنوز هم در حال بهبود فناوری است، بنابراین قطعاً جا برای کارهای بیشتری وجود دارد. از آنجایی که کیت تبدیل پیچ و مهره‌ای ماژولار است، خودرویی که قبلاً تغییر شکل داده است، می‌تواند زمانی که در دسترس قرار گرفت، به باتری ارتقا یافته در آینده تغییر کاربری دهد.

فرآیند تبدیل ICE به EV

فرآیند تبدیل با انجام یک بررسی اولیه خودرو برای اطمینان از واجد شرایط بودن برای دریافت درمان الکتریکی شروع می شود. پس از آن، موتور بنزینی/دیزلی به همراه بقیه اجزایی که دیگر ضروری نیستند، خاموش می شود. استارت‌آپ قطعات قدیمی را به سطل زباله نمی‌اندازد، زیرا آنها را بازیافت می‌کند یا در برنامه‌های دیگر استفاده می‌کند.

پس از ایجاد فضایی در قسمت موتور، e-Revolt چیزی را نصب می‌کند که از آن به عنوان «قاب وصل و بازی» یاد می‌شود که به نقاط اتصال که در ابتدا برای نگه‌داشتن ICE ساخته شده‌اند، متصل می‌شود. همچنین یک ماژول e-CAN (شبکه منطقه کنترل) وجود دارد که مطمئن می شود قطعات جدید اضافه شده با اجزای اصلی خودرو هماهنگ هستند.

این شرکت همه چیزهایی را که برای تکمیل تبدیل لازم است، از جمله شلنگ ها و پیچ ها، تامین می کند. همچنین یک راه‌اندازی جدید مانند اطلاعات سرگرمی در بالای داشبورد اضافه می‌کند که تمام اطلاعات مربوط به EV را ارائه می‌کند.

سوالاتی که نیاز به پاسخ دارند

با این حال، برخی از قطعات گم شده از پازل وجود دارد. به عنوان مثال، مشخص نیست که موتور الکتریکی چه مقدار نیرو ارائه می دهد و ظرفیت باتری را نیز نمی دانیم. علاوه بر این، زمان شارژ نیز یک رمز و راز است و ما مطمئن هستیم که تبدیل ICE به EV وزن خودرو را افزایش می دهد و بر نحوه توزیع آن تأثیر می گذارد. در نتیجه، سیستم تعلیق باید بار سنگین تری را تحمل کند.

ما با e-Revolt تماس گرفته‌ایم تا این نگرانی‌ها را روشن کنیم. به محض شنیدن خبر، مقاله را به روز خواهیم کرد.



منبع