این ممکن است تنها شانس شما برای داشتن یک وکتور لامبورگینی باشد


سوپراسپرت‌ساز آمریکایی منحل‌شده Vector بیشتر به خاطر اولین خودروی خود، W8 شناخته می‌شود. این خودرو با طرح موتور دو توربو V-8 عرضی حواس‌انگیز، کابین خلبان مانند جت جنگنده و ظاهری فوق‌العاده، قلب هر مشتاقی را ربود که به آن نگاه می‌کرد. اما این تنها خودرویی نبود که Vector ساخته شد. M12 هم وجود داشت.

برخلاف W8 که از شاسی و پیشرانه سفارشی خود استفاده می‌کرد، M12 بیشتر لامبورگینی زیر آن بود. این خودرو زمانی تولید شد که Vector تحت مالکیت شرکت اندونزیایی MegaTech بود که در آن زمان مالک لامبورگینی نیز بود. به این ترتیب، از یک شاسی بلند دیابلو و یک لامبورگینی 5.7 لیتری V-12 چهار بادامک همراه با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی استفاده کرد.

با وجود استخوان های ایتالیایی اش، M12 همچنان بسیار شبیه یک وکتور بود. دماغه گوه ای شکل، درهای پنج ضلعی، و جلوپنجره فراگیر و کاملاً محصور، اتصالات آشکاری را با W8 اصلی ایجاد می کند، در حالی که چرخ های سه پره و اسپویلر منحنی و همرنگ بدنه، ریشه های دهه 90 آن را برجسته می کند.

وکتور M12 1996 برای فروش در Bring a Trailer 4
وکتور M12 1996 برای فروش در Bring a Trailer 10

این M12 خاص زندگی جالبی داشت که روی جلد آن قرار گرفت چرخ ها مجله و توسط کسی جز جرمی کلارکسون برای یک قسمت از تخت گاز که در اواسط دهه 1990 پخش شد. در حال حاضر آن را برای مناقصه در یک تریلر بیاورید. طبق آگهی یکسری خدمات انجام شده است و ماشین در وضعیت خوبی کار می کند، به این معنی که هر کسی که در حراج برنده شود آماده است.

این چهارمین مورد از 14 M12 ساخته شده است، این فرصتی بسیار نادر برای خرید یکی از معدود وکتورهای تولید شده است. چه M12 باشد چه مدل قبلی و مطلوب تر W8، این خودروها اغلب دست به دست نمی شوند. بنابراین اگر سوراخی به اندازه وکتور در مجموعه خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم زودتر برای مناقصه ثبت نام کنید.



منبع