به نظر می رسد یک نسخه P1 Spider از مک لارن آمده است



مک لارن P1 در سال 2015 عرضه شد و یکی از سه عضو تثلیث مقدس به همراه فراری لافراری و پورشه 918 اسپایدر بود. تقریباً هفت سال گذشت تا اینکه Lanzante، یک شرکت خدماتی و ترمیم بریتانیایی، تصمیم گرفت این ابرخودروی ووکینگ نیاز به نسخه روباز داشته باشد. اعلام اولیه در تابستان 2022 اعلام شد و خودرو در نهایت آماده تحویل به صاحب جدید خود است. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هاگرتی یک فرصت سریع برای تست ماشین داشتم.

در واقع اینطور نیست که به راحتی می توان فهمید که چنین پروژه ای به چه چیزی نیاز دارد. در یک نگاه، این دقیقاً مانند یک P1 معمولی بدون سقف به نظر می رسد – و این بدان معنی است که هدف به دست آمده است. اما در زیر پوست، بسیاری از اجزاء باید بازسازی می‌شدند، کاملاً دوباره طراحی می‌شدند، یا از ابتدا ساخته می‌شدند، از جمله پایه‌های فیبر کربنی که دارای ورودی‌های هوای تازه توسعه‌یافته و پوشش سقف قابل جابجایی بودند. در واقع، گلگیرهای جلو، درها، و پوشش موتور همگی به طور محتاطانه اصلاح شده اند تا فضای طراحی اصلی را حفظ کنند. بله، به نظر می رسد که از کارخانه آمده است. و این یک برد بزرگ است.

هرچند این فقط بخشی از پازل است. بسیاری از اجزای کوچکتر دیگر نیز باید طراحی یا تغییر مکان دهند، مانند پورت شارژ، که اکنون مکان جدیدی دارد. داخل کابین با چیزی به نام SuperFabric که در برابر آب و هوا و اشعه ماوراء بنفش مقاوم‌تر است، روکش‌سازی کاملی انجام داد. این به این دلیل است که Lanzante همیشه می‌خواست این یک اسپایدر باشد تا تبدیل‌پذیر معمولی، به این معنی که در بیشتر مواقع با روکش بالا هدایت می‌شود. یک سقف وجود خواهد داشت. دین لانزانت، پسر پل لانزانت، بنیانگذار لانزانت، در این ویدئو توضیح می دهد که این یک سقف موقت برای رهایی شما از دردسر خواهد بود.

لانزانت برای ساخت خودرویی که احساس می کرد چیزی از مک لارن است، به کمک نیاز داشت. این شرکت از پل هاوس، طراح اصلی P1 و کریس گودوین، که این سوپراسپرت را در طول توسعه اولیه آن توسط خودروساز مستقر در ووکینگ آزمایش کردند، تخصص دریافت کرد. پس جای تعجب نیست که به نظر می رسد از مک لارن آمده است و نه از یک شرکت پس از فروش.



منبع