جدول ارزان ترین و گرانترین مدل ماشین پراید قیمت روز پراید صفر چند ؟! | alfaromeoblog

“پراید صبا” در ابتدا توسط یک موتور کاربراتوری ساپورت می‌‌شد اما به دلیل مصرف سوخت بالا بعد از سال ۱۳۸۲ به بعد به موتور انژکتوری تغییر یافت. در واقع، نوع موتور بکار رفته در نسخه های بعدی خانواده پراید نیز به انژکتوری تغییر یافت. برای خیلی ها این سوال است که آیا پراید ماشین به صرفه و خوب است یا نه؟ و یا اینکه در مدل های مختلف کدام پراید بهتر است؟ پراید یکی از خودروهای داخلی است که در مدت زمان ۲۰ سال توسط شرکت سایپا تولید می‌شد. این خودرو در ابتدا توسط آمریکا شمالی و کره جنوبی طراحی و تولید شد و در سال ۱۳۷۲ به ایران آمد. اکنون قصد داریم انواع پراید را بررسی و مزایا و معایب این خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم.

  • با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت.
  • این مدل پراید دارای ۶۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور است که باتوجه به جدید بودن نسخه چندان رضایت بخش نیست.
  • از سال 1987 مونتاژ کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد.قیمت مناسب پراید به‌خصوص در دهه 80، موجب شد تیراژ تولید این محصول به سرعت افزایش یابد.
  • در نمای ظاهری شاهد تغییر مکان چراغ های راهنما از روی سپر به بدنه جانبی در بخش جلویی هستیم.

نمای عقبی شامل چراغ های مستطیل شکل و صاف خودرو که فاصله نسبتا زیادی با یکدیگر دارند می‌باشد. در وسط چراغ ها نیز شاهد انحنا و فرورفتگی تقریبا زیادی هستیم که محل قرار گیری پلاک خودرو است. همچنین، دستگیره مشکی رنگ و کلید صندوق درست در بالای این فرو رفتگی طراحی شده است. همین پرایدو مقابل رنو کوئید بزارید ببینید از نظر ظاهر چقد با هم تفاوت دارن .

پراید صندوق‌دار CNG، مدل ۱۳۸۸

در حقیقت فرقی ندارد که کدام مدل را انتخاب می‌کنید، همه مدل‌ها یکی هستند و فرق چندانی با هم ندارند. ازلحاظ قیمتی هم که این خودرو به‌هیچ‌عنوان توجیهی ندارد و قیمت 20 میلیونی یک فاجعه برای صنعت خودروسازی ماست. فقط کافی است تا یک‌بار مجله خبری خودرو آلفا رومئو به داشبورد پرایدهای جدید دست بزنید تا بفهمید که چقدر از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده است. یکی از دوستانم در رابطه با داشبورد پراید می‌گوید” اگه سایپا داشبورد را با پلاستیک یک‌بار مصرف می‌ساخت، بهتر از این می‌شد!

دلیل برای اینکه پراید نخریم!

تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد. خودرو پراید توسط کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و هم‌چنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد تولید شده است.

احتمال اتصال کوتاه در سیستم الکتریکی خودرو بسیار زیاد است، توصیه می گردد حتما به یک کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید تا سیستم الکتریکی خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید. برای دریافت مشاوره و خرید لوازم یدکی پراید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مسئله دیگری که درباره این خودرو به صورت یک نقطه قوت وجود دارد، در دسترس بودن لوازم یدکی و قطعات آن است که به راحتی قابل امکان پذیراست. البته ذکر این نکته هم مهم است که وجود قطعات فیک و تقلبی در بازار همچنان معضلی پابرجاست.

http://3dprintingindustry.ir