خروج فورد از روسیه پس از فروش 49 درصد سهام در جوینت ونچر

یک خودروساز دیگر رسما روسیه را ترک می کند. فورد روز چهارشنبه اعلام کرد که 49 درصد سهم خود را در سرمایه گذاری مشترک Sollers Ford فروخته است و به تمام فعالیت های خود در این کشور پایان می دهد. این خودروساز تازه ترین شرکتی است که روسیه را ترک کرده است زیرا تحریم های مربوط به جنگ در اوکراین همچنان عملیات تجاری را پیچیده می کند.

این شرکت دارایی‌های خود را به Avtodom، یک زنجیره فروش خودرو، می‌فروشد و تنها خودروسازی نیست که با خروج از کشور این کار را انجام می‌دهد. نیسان و رنو همین کار را در اوایل سال انجام دادند و دارایی ها و سهام خود را به شرکت های دیگر فروختند. لامبورگینی، هوندا و بی‌ام‌و نیز پس از حمله به روسیه فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف کرده‌اند و برخی حتی به اوکراین کمک مالی کرده‌اند.

تویوتا اواخر ماه گذشته به فعالیت های تولیدی خود پایان داد، زیرا هیچ نشانه ای مبنی بر شروع مجدد فعالیت در این کشور مشاهده نکرد. تاسیسات این شهر در سن پترزبورگ است که در ماه مارس فعالیت‌هایی مانند فورد و مرسدس بنز را متوقف کرد که می‌توانست 100000 خودرو در سال بسازد و مدل‌هایی مانند کمری و RAV4 را تولید کند. تولید در این کارخانه در سال 2007 آغاز شد. این خودروساز گفت که به کارمندان در استخدام مجدد، آموزش و سایر پشتیبانی ها کمک خواهد کرد.



منبع

فورد در ماه مارس کار در روسیه را به حالت تعلیق درآورد و تولید، تامین قطعات، فناوری اطلاعات و پشتیبانی مهندسی را متوقف کرد. این خودروساز در بیانیه‌ای درباره این فروش گفت: در حالی که فورد سهام خود را به ارزش اسمی به سرمایه‌گذاری مشترک منتقل کرد، فورد به مدت پنج سال این اختیار را برای بازخرید آنها “در صورت تغییر وضعیت جهانی” حفظ می‌کند.

مرسدس خودروسازی دیگری بود که اعلام کرد این هفته روسیه را نیز ترک می کند. در طول ارائه نتایج مالی سه ماهه سوم، شرکت فاش کرد که در حال فروش دارایی های خود است. مرسدس تولید داخلی را متوقف کرد و صادرات خودرو به کشور را متوقف کرد.