خودروی ایمنی جدید آستون مارتین ونتیج F1 دارای دکمه ها و صفحه نمایش های زیادی است


به گفته مکس ورشتاپن، قهرمان وقت، خودروی ایمنی قدیمی ونتیج فرمول 1 به کندی یک لاک پشت بود. استون مارتین اکنون با مدل نسل بعدی که قدرتی معادل 153 اسب‌بخار در مجموع 656 اسب‌بخار را افزایش می‌دهد، به کمبود سرعت می‌پردازد. ما آن را در آخر هفته آینده در گرندپری عربستان سعودی 2024 خواهیم دید، جایی که خودروی پزشکی DBX707 F1 به آن ملحق خواهد شد.

در مقایسه با Vantage جاده‌ای که ماه گذشته معرفی شد، نسخه سفارشی در نقش F1 دارای یک اسپلیتر جلویی برجسته و یک بال بزرگ در عقب است. این موارد همه بخشی از یک کیت آیرودینامیکی جامع تر هستند که شامل یک کف زیرین اصلاح شده برای جریان بهتر هوا می باشد. جالب اینجاست که حتی نوار نوری نصب شده روی سقف نیز برای هوادهی بهتر تغییر شکل داده است.

کابین نیز بیش از چند تغییر کرده است. به عنوان مثال، صندلی های استاندارد جای خود را برای یک جفت صندلی سطلی Recaro Pole Position با مهار مسابقه برای راننده Bernd Mayländer و مسافرش باز کرده اند. استون مارتین کنسول وسط را بهینه کرد تا تعداد زیادی دکمه برای تابلو برق متصل به سیستم های اجباری FIA را در خود جای دهد.

همچنین چند صفحه نمایش در سمت سرنشین وجود دارد که مکان قرارگیری همه خودروها در مسیر را به همراه زمان‌های زنده دور و یک تغذیه دوربین دید عقب نشان می‌دهد. تریم Lime Essence به کار رفته در سرتاسر کابین منحصر به خودروی ایمنی Vantage F1 است و نشانه‌ای از رنگ‌آمیزی خیره‌کننده استون مارتین در Racing Green است.

از سال 2021، استون مارتین و مرسدس وظایف خودروی ایمنی F1 را به اشتراک گذاشته اند و دومی سری AMG GT Black را ارائه می دهد. اگرچه ونتیج جدید قدرتمندتر از قبل است، اما این ابرخودروی آلمانی همچنان برتری دارد زیرا 720 اسب بخار قدرت دارد. جدای از نقش یکسان، این دو وجه اشتراک بیشتری دارند زیرا Vantage از موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو با منشاء AMG استفاده می کند.

مدل خیابانی دیگری که برای پیست F1 تبدیل شده است، کوپه چهار در AMG GT 63 S است که به عنوان یک خودروی پزشکی عمل می کند و با DBX707 جایگزین می شود.



منبع