عربستان سعودی که در حال تغییر بازی است، “مرزهای موتوراسپرت را فشار دهید”.


گوشه اول 20 طبقه بالا می رود، مسابقات مستقیم اصلی در کنار ترن هوایی و طرحی که بخش های خیابان و مدار را ترکیب می کند که می تواند به یکی از طولانی ترین پیست های مسابقه در جهان گسترش یابد.

پیست اسپید پارک در شهر قیدیا، درست خارج از ریاض، توسط طراح افسانه ای F1 هرمان تیلکه طراحی شده است و راننده سابق فرمول یک، الکساندر وورز، دید راننده خود را در طرح آن ارائه می دهد. تیم پشت این محل همچنین با توسعه دهندگان شهر کاملاً جدید کار کرد تا به طور یکپارچه آن را با مناطق تفریحی شهری که اطراف آن را احاطه کرده است، ادغام کنند.

اکنون این مکان در حال توسعه است و قصد دارد در آینده میزبان طیف گسترده ای از مسابقات اتومبیل رانی در سطح بالا باشد و عبدالله آلداوود، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری قیدیا، گفت که توسعه آن “ما را یک گام به قرار دادن شهر قیدیا در مرکز شهر نزدیک تر می کند.” موتوراسپرت جهانی.”

او توضیح داد: “پیست آماده میزبانی رویدادهای مسابقه ای مشهور جهانی است که برای طیف گسترده ای از مخاطبان جذاب است. با مشرف شدن به کوه های مهیب توایق در شهر قیدیا، با جاذبه ها، تجربیات و رویدادهای آدرنالین احاطه شده است که ارائه می کند. تجربه ای کاملا فراگیر که فراتر از مسابقه است.

پیست پارک سرعت به طور یکپارچه با محیط خود و بافت شهر ترکیب خواهد شد، و رقبا به نوبت بالاتر از یک مکان موسیقی می روند، و در Six Flag's Falcon's Flight مسابقه می دهند، با خرده فروشی، غذاخوری و پیشنهادات مهمان نوازی که تجربه منحصر به فردی را تضمین می کند. برای بازدیدکنندگانی که ورزش، سرگرمی و فرهنگ با هم برخورد می کنند.”

طراحی پیست بهترین‌های هر دو نوع مسابقه را با یک بخش خیابانی که از معماری معاصر شهر عبور می‌کند و یک بخش سریع و آزاد اختصاصی که سرگرمی‌ها، مهمان‌نوازی‌ها و مقاصد تفریحی از جمله پارک آبی و پارک موضوعی را به سرعت می‌گذراند، ترکیب می‌کند.

این مسیر دارای “تیغه” است، یک گوشه پرسرعت که تا ارتفاع 108 متری (20 طبقه) بالا و پایین می رود.

آلداوود می‌گوید: «آنچه واقعاً پیست اسپید پارک را متمایز می‌کند، توانایی آن در استقبال از طیف گسترده‌ای از رویدادهای موتوراسپورت است. از «بلید» نمادین که بر فراز یک مکان موسیقی برجستگی دارد تا بخش‌های خیابانی که از میان محله‌های فرهنگی عبور می‌کنند، استاندارد طلایی را تعیین خواهد کرد. برای صنعت، تعریف مجدد دنیای موتوراسپرت برای رقبا و تماشاگران به طور یکسان.”

مسیر پارک سرعت

تجربه تماشا نیز بسیار منحصر به فرد خواهد بود، زیرا جایگاه های معمولی به نفع تراس های مرتفع کنار گذاشته می شوند. ایده؟ ارتفاع این امکان را فراهم می‌آورد که مناطق دید بسیار نزدیک‌تر به مسیر قرار گیرند و نقاط برتری متعددی درست در لبه مسابقه ایجاد کنند و نوع جدیدی از تجربه همه‌جانبه را به طرفداران ورزش موتوری ارائه دهند.

این مسیر با نوید طیف گسترده ای از دیدگاه های مختلف در کل طول و اطراف آن، از ارتفاع 100 متری نیز بیشترین استفاده را می کند.

آلداوود توضیح می دهد: “این فقط یک مکان نیست، بلکه نقطه اوج تلاش های ما برای قرار دادن شهر قیدیا در مرکز اتومبیلرانی جهانی است. چشم انداز ما برای این پیست فراتر از هیجان مسابقه است – تماشاگران شاهد یکی از عالی ترین و مرتفع ترین ها خواهند بود. تجربه‌های مسابقه‌ای همهجانبه در جهان، و اختراع مجدد این ورزش همانطور که می‌شناسیم.»

طراحان روندهای اخیر ترکیب مسیرهای مسابقه و مکان های سرگرمی را دنبال کرده اند – که در میامی و لاس وگاس بسیار محبوب بود – اما این بار آنها بیشتر از همیشه به هم متصل هستند، زیرا کل شهر در حال حاضر در حال ساخت است و مدار در داخل توسعه متراکم یکپارچه شده است. مناطق تفریحی شهری، از همان ابتدا.

پیچ «بلید» قرار است به افسانه‌ای تبدیل شود، به معنای واقعی کلمه از بالای یک مکان موسیقی زنده بالا می‌رود، در حالی که بخش دیگر مسیر را کاملاً در موقعیتی قرار می‌دهد تا به رانندگان این فرصت منحصر به فرد را بدهد تا حداکثر سرعت خود را در برابر بلندترین ترن هوایی جهان، Falcon's Flight، آزمایش کنند. بخشی از محل همسایگی Six Flags Qiddiya City است.

آلداوود افزود: “هدف ما ارائه یک تجربه همه جانبه بی نظیر است که طرفداران دور و بر آن بتوانند از آن لذت ببرند. تطبیق پذیری منحصر به فرد این پیست، همراه با فناوری پیشرفته آن، این اطمینان را ایجاد می کند که تماشاگران می توانند با یک تجربه موتوراسپرت پیشگامانه بر خلاف سایرین رفتار کنند. این به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که از پیشنهادات تکمیلی در محل لذت ببرند و بازدید خود را فراتر از تجربه مسابقه گسترش دهند.



منبع