در اینجا آمده است که وقتی موتور شما بیش از حد پر از روغن است، داخل آن چگونه به نظر می رسد


موتورهای احتراقی به روغن نیاز دارند تا اشیا را روان و خنک نگه دارند. اما اگر بیش از حد بریزید چه اتفاقی می افتد؟ چند قطره اضافی میل لنگ را حل نمی کند یا شمع ها را منفجر نمی کند، اما اضافه کردن سه یا چهار برابر مقدار توصیه شده می تواند منجر به مشکلات جدی از جمله مانع از کارایی روان کننده شود. ویدیوی جدیدی از کانال YouTube Garage 54 نشان می‌دهد که چه اتفاقی برای مایع داخل یک موتور پر شده با یک ظرف روغن شفاف می‌افتد. این خوب نیست.

دو برابر مقدار توصیه شده، ظرف روغن را با مایع پر می کند، اما به اندازه کافی برای میل لنگ و میله های اتصال وجود ندارد که آن را به اطراف پرتاب کنند و مشکل ایجاد کنند… هنوز. Garage 54 لباسی است که دوست دارد محدودیت ها را پشت سر بگذارد، بنابراین روغن بیشتری به موتور اضافه می شود.

مشکلات عمده زمانی ایجاد می شود که روغن آنقدر زیاد باشد که با میل لنگ تماس پیدا کند. قطعه چرخان روغن را برمی دارد و به داخل بلوک موتور می ریزد، که نمی تواند گازهای میل لنگ را به درستی تخلیه کند، و مایع را به لجن سفید مایل به شیری تبدیل می کند که نمی تواند روغن کاری یا خنک کند. به نظر می رسد چیزی است که در ماه جولای در یک بستنی فروشی سرو می شود.

افزودن روغن بیشتر باعث ایجاد کف و حباب بیشتر می شود و تقریباً میل لنگ و میله های اتصال را زیر آب می برد. در نهایت، آنقدر روغن در موتور وجود دارد که از لوله تهویه میل لنگ به بیرون نشت می کند و مایع همچنان به کف تبدیل می شود که سپس به داخل پمپ روغن مکیده می شود و آن را فراتر از مفید بودن هوادهی می کند.

پر کردن بیش از حد موتور با روغن می تواند باعث کاهش فشار و گرسنگی برخی از اجزای روغن کاری شود. ژورنال ها و یاتاقان ها به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات، فرسوده، منبسط و از بین می روند. روغن اضافی همچنین می تواند از خنک شدن مناسب مایع هنگام گردش در موتور جلوگیری کند و اجازه می دهد گرمای اضافی ایجاد شود. روغن بنا به دلایلی حیاتی است، بنابراین مبلغی را که مهندسان با دستمزد خوب می‌گویند برای خودروی شما بهترین است، رعایت کنید.



منبع