شاسی بلندهای برقی جیپ می توانند موتورهای گازسوز داشته باشند


از 973227 خودروی فروخته شده در سال 2018 به 643000 دستگاه در سال 2023 – این برای جیپ کاملاً سقوط است. پنج سال متوالی افت کرده است. تبر از Renegade و Cherokee مقرون به صرفه مطمئنا کمکی نکرد، اما مدیرعامل جدید آنتونیو فیلوسا برنامه ای دارد. Wagoneer S و Recon به عنوان شاسی بلندهای الکتریکی وارد بازار می شوند. علاوه بر این، ظاهراً نسخه های بنزینی نیز در نظر گرفته شده است.

صحبت کردن با اخبار خودرورئیس جیپ اذعان داشت که دو شاسی بلند الکتریکی آینده ممکن است با مشتقات معمولی به یکدیگر ملحق شوند. این امر به لطف پلتفرم STLA Large که قبلاً زیربنای دوج چارجر جدید بوده امکان پذیر است. این یک معماری EV محور است که می تواند ICE ها را نیز در خود جای دهد. نسل بعدی آلفارومئو جولیا و استلویو نیز این سخت افزار را دریافت می کنند.

هونچو سر جیپ گفت اخبار خودرو اگر فرصت‌هایی برای نسخه‌های ICE به وجود بیاید، “ما باید آنها را بگیریم وگرنه شخص دیگری این کار را خواهد کرد.” از آنجایی که به نظر می رسد بازار خودروهای برقی رو به خنک شدن است، فروش این دو مدل با موتورهای گازسوز با قیمتی که احتمالاً پایین تر است، کار بیهوده ای به نظر می رسد. به ویژه با توجه به هدف جدید این شرکت دستیابی به یک میلیون فروش سالانه در ایالات متحده منطقی است.

حتی با وجود مشتقات گازی Wagoneer S و Recon، رسیدن به 1M همچنان یک هدف بیش از حد جاه طلبانه به نظر می رسد. خودروهای ارزان‌تر برای جایگزینی غیرمستقیم Renegade و Cherokee می‌توانند به افزایش حجم خودرو کمک کنند. جیپ انتقام جوی اروپایی ممکن است راه حلی در ایالات متحده باشد، اما در طول مصاحبه به آن اشاره نشد.

در همین حال، Wagoneer S 600 اسب بخاری قرار است در سه ماهه سوم سال برای یک دوره کوتاه 2024MY به فروش برسد. با شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت در کمتر از سه و نیم ثانیه، این خودرو سریع‌ترین خودروی جیپ خواهد بود. این خودرو حدود 400 مایل برد دارد و با یک موتور دوگانه، سیستم چهار چرخ متحرک دارد. رئیس این شرکت می‌گوید این شاسی بلند الکتریکی بزرگ می‌تواند خریداران تسلا را که «چیزی پیچیده‌تر می‌خواهند» جذب کند.

Recon کوچکتر تا پایان سال عرضه می شود و اولین سال فروش کامل خود را در سال 2025 خواهد داشت. به جز پلتفرم STLA Large، مشخصات فنی فاش نشده است، اما باید کوچکتر از پروژه های Wagoneer S. Filosa باشد که مشتریان Wrangler علاقه مند به آن هستند. آفرودهای برقی Recon را می خواهند.



منبع