فورد موستانگ GT 2024 در مقابل. Nissan Z Drag Race 2023 نبرد مفاهیم است


صنعت خودرو در چند سال اخیر در حال تحولات جدی بوده است و هیچ نشانه ای از کند شدن این تحول دیده نمی شود. یا با استفاده از کلمات ساده تر، چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​الکتریسیته شدن به آهستگی اما پیوسته در همه اشکالش وارد می شود. با این حال، ما در حال حاضر خودروهای اسپرت فوق العاده ای داریم که از نوع قدیمی آن به فروش می رسند و احتمالاً می توان گفت که اینها می توانند آخرین ماشین های عملکرد احتراقی در تاریخ باشند. فورد موستانگ 2024 و نیسان Z 2023 که در اینجا دیده می شوند نشان دهنده دو فلسفه کاملاً متفاوت در یک بخش هستند و ما مشتاقیم ببینیم این دو خودرو چگونه با هم مقایسه می شوند.

سام کارلژیون بر یوتیوب به ما یک مسابقه درگ مستقیم بین موستانگ جدید و دوباره متولد شده Fairlady می دهد. این یک مسابقه درگ سنتی یک چهارم مایلی است (مسابقه شروع حرکت نیز وجود دارد) و این دو خودروی اسپرت با استفاده از پیشرانه های مختلف به ماموریت خود می رسند. موستانگ در تریم GT از موتور 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می کند که برای 480 اسب بخار قدرت و 418 پوند فوت گشتاور مناسب است. این موستانگ GT زرد رنگ خاص پکیج عملکردی ندارد و قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

گیربکس یکی از معدود موارد مشترک این دو خودرو است. نیسان Z همچنین از یک سیستم سه پدال با شش دنده استفاده می کند اما به یک موتور 3.0 لیتری V6 با توربوشارژ دوقلو متصل می شود. کوپه اسپورت ژاپنی را می‌توان با سیستم چهار چرخ متحرک داشت، اما خودرویی که در ویدیوی اینجا نشان داده شده است، فقط با چرخ‌های عقب آن رانده می‌شود. این خودرو سبک‌تر، کوچک‌تر و چابک‌تر از موستانگ است، اما قدرت آن 400 اسب بخار و گشتاور 350 پوند فوت است.

به نظر می رسد که با وجود مفاهیم کاملاً متفاوت، این دو خودروی اسپرت عملکرد بسیار مشابهی در جاده ها دارند. در نهایت، همه چیز به کشش ختم می شود و در بیشتر موارد، موستانگ برای یافتن چسبندگی کافی برای چرخ های عقب خود تلاش می کند. اما هنگامی که آنها را وادار می کند که تمام نیرو را بدون چرخش به زمین هدایت کنند، نیسان شروع به عقب ماندن می کند. در ویدیوی ضمیمه شده در بالای این صفحه بیشتر مشاهده کنید.



منبع