لامبورگینی منتظر است تا قبل از بازنشستگی سوپراسپرت های ICE ببیند آیا سوخت مصنوعی آینده ای دارد یا خیر


لامبورگینی اولین تلاش خجالتی خود را برای برقی‌سازی در سال 2014 با کانسپت هیبریدی Asterion انجام داد، اما در اوایل سال جاری بود که اولین PHEV تولیدی آن وارد شد. Revuelto با موتور V12 سال آینده با جایگزین هوراکان و یک Urus به روز شده – هر دو با موتور احتراقی و پورت شارژ، دنبال خواهد شد. لانزادور کاملاً الکتریکی در سال 2028 وارد بازار خواهد شد و نسل دوم اوروس یک سال بعد به‌عنوان خودروی برقی تولید خواهد شد.

در مورد اینکه چه اتفاقی برای این جفت ابرخودروها خواهد افتاد، لامبورگینی هنوز تصمیم نگرفته است که آیا موتورهای احتراقی آنها تا دهه 2030 زندگی می کنند یا خیر. صحبت کردن با اتوموبیلاستفان وینکلمن، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ایتالیایی، گفت که این برند عجیب و غریب ایتالیایی می تواند چند سال دیگر صبر کند تا ببیند آیا سوخت های مصنوعی می توانند ICE را نجات دهند یا خیر. با این حال، برخی ابهامات عمده وجود دارد زیرا مشخص نیست که آیا قانون‌گذاران سوخت الکترونیکی را در سطح جهانی می‌پذیرند و آیا می‌توان تولید را برای پاسخگویی به تقاضا افزایش داد.

این مدیر اجرایی 59 ساله گفت که زنده نگه داشتن موتور احتراق داخلی و کارکردن آن با سوخت های مصنوعی به جای نصب موتورهای الکتریکی و بسته باتری، «جهش آسان تری برای ما خواهد بود». او معتقد است زمانی فرا می رسد که خودروهای برقی عملکرد محور با بهره گیری از تراکم انرژی باتری بهبود یافته، چابک تر از مدل های مشابه ICE خواهند بود. این باعث می شود بسته های باتری کوچکتر و در نتیجه وزن کمتری داشته باشند.

اگرچه نسل دوم اوروس و لانزادور آماده تولید به طور کامل به عنوان خودروهای برقی به فروش خواهند رسید، اما لامبورگینی عجله ای برای کنار گذاشتن تدریجی موتور احتراقی در خودروهای اسپرت خود ندارد. وینکلمن استدلال کرد که در مقیاس جهانی، از نظر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، تمرکز بر مقیاس‌پذیری سوخت الکترونیکی منطقی‌تر است، زیرا او معتقد است هنوز میلیاردها خودروی ICE در جاده‌ها در سال 2035 وجود خواهند داشت.

لامبورگینی اولین کسی نخواهد بود که با یک ابرخودروی الکتریکی وارد بازار می شود. وقتی زمان عرضه یک خودروی الکتریکی با عملکرد بالا فرا می رسد، وینکلمن گفت که بهترین خودروی موجود در بازار خواهد بود. او افزود که به این زودی ها اتفاق نمی افتد زیرا جانشین Revuelto و Huracan قرار است یک چرخه عمر هشت یا نه ساله داشته باشند. این بدان معناست که انتظار می رود هر دو تا سال 2030 یا 2031 باقی بمانند.



منبع