مرسدس G کلاس الکتریکی G580 با فناوری EQ نامیده می شود


بالاخره مرسدس G کلاس الکتریکی بالاخره نامی پیدا کرد. برخلاف گزارش‌هایی که نشان می‌دهد آفرود اولین مدلی است که برند EQ را کنار گذاشته است، این دو حرف در اطراف خود باقی مانده‌اند. نسخه تولیدی به جای اینکه مانند مدل مفهومی EQG نامیده شود، پس از معرفی این ماه در Auto China در پکن، با نام “G580 with EQ Technology” شناخته می شود.

از آنجایی که آن را “G580” می نامند، می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که قدرت آن بیشتر از G550 است. برای مدل سال 2025، کلاس G معمولی V-8 را به نفع یک موتور هیبریدی ملایم و شش خطی از دست داده است. که 443 اسب بخار قدرت و 413 پوند فوت گشتاور تولید می کند.ما فکر می کنیم G الکتریکی از AMG G63 که V-8 را با قدرت 577 اسب بخار و 627 پوند فوت 627 پوند فوت نگه می دارد، پیشی نمی گیرد.

انتظار می رود کلاس G الکتریکی دارای چهار موتور – یکی در هر چرخ – و ظرفیت باتری 100 کیلووات ساعت باشد. این باید برد بیش از 200 مایل را به آن بدهد که ایده آل نیست، اما تعجب آور نیست زیرا یک SUV سنگین خواهد بود. بسته باتری با چگالی بالا اختیاری که از شیمی آند سیلیکون بهره می‌برد، در سال 2025 عرضه می‌شود. همچنین می‌دانیم که این باتری 32 درجه و زاویه خروج 35 درجه و 9.8 اینچ فاصله از زمین خواهد داشت.

G580 با فناوری EQ اولین خودروی الکتریکی چهار موتوره مرسدس نخواهد بود که این عنوان به SLS AMG Electric Drive در سال 2012 رسید. وزن آن کمتر از 7716 پوند خواهد بود.

یک EQS به روز شده نیز در خودروی چینی 2024 که این برند لوکس قصد رونمایی دارد حضور خواهد داشت. (نفس عمیقی می کشد) مرسدس AMG GT 63 SE Performance با تنظیمات V-8 هیبریدی پلاگین. بدون پرداختن به جزئیات، این ستاره سه پر اشاره می کند که نمایش های جدیدی از مایباخ اجرا می شود و خط E کلاس نیز وجود خواهد داشت.

اولین بار GT63 SE Performance را در 20 آوریل در رویداد شب برند AMG در شانگهای در طول آخر هفته F1 چین خواهیم دید، در حالی که GT63 SE در 24 آوریل نمایش داده می شود. Auto China از 25 آوریل با اولین روز مطبوعاتی شروع می شود.



منبع