مزدا می گوید می تواند SP نمادین را به اندازه یک میاتا کوچک کند


از لحظه‌ای که مزدا این کانسپت خیره‌کننده را در اوایل این هفته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن رونمایی کرد، ما فکر می‌کردیم که آیا این کانسپت به MX-5 مربوط می‌شود یا احیای RX. با 164.6 اینچ طول و 82.8 اینچ عرض، در هر دو جهت به طور قابل توجهی بزرگتر از Miata است. با این حال، هنوز هم کوتاه تر از RX-8 است اما بسیار گسترده تر است. چیدمان دو صندلی که بیشتر از RX-8 MX-5 است، به سردرگمی اضافه می‌شود، زیرا دومی صندلی‌های عقب داشت.

همچنین با در نظر گرفتن وزن اولی 3197 پوندی (توزیع شده 50:50) بین کانسپت و میاتا، شکاف وزن زیادی وجود دارد، در حالی که وزن دومی در سنگین ترین ظاهر خود، RF با خودکار، 2496 پوند است. بسته به نسخه، وزن RX-8 بین 2886 پوند تا 3051 پوند بود.

مزدا می‌گوید نام نمادین SP عمدا مبهم است تا ارتباط واضحی با هیچ یک از این دو خودروی اسپورت ایجاد نشود. صحبت کردن با اخبار خودرو اروپاماساشی ناکایاما، طراح ارشد، فاش کرد که آنها عمداً این ویترین را بزرگ‌تر کرده‌اند، اما «به راحتی می‌توان آن را تا اندازه‌های میاتا کوچک کرد». در تئوری، این بدان معناست که علیرغم اینکه باید یک موتور دو روتور، یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری را جمع کنید، هیچ محدودیتی در بسته بندی وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل مزدا در مورد موتور – که به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری به جای چرخاندن چرخ ها عمل می کند – می گوید که می تواند چندین نوع سوخت مصرف کند. ماساهیرو مورو گفت ANE ICE برای کار بر روی سوخت های زیستی، هیدروژن یا گاز مایع (LPG) ساخته شده است. در Iconic SP، تنظیمات چرخشی-الکتریکی جالب برای 365 اسب بخار خوب است و با سوخت کربن خنثی کار می کند.

مورو ادامه داد: «رودستر نماد برند مزدا است و خودروی الکتریکی چرخشی مفهومی برای مدل نمادین آینده است». بیانیه او به ما امیدواری می دهد که Iconic SP با رنگ چشم نواز Viola Red برخلاف کانسپت به همان اندازه زیبای RX-Vision از سال 2015، روزی اتفاق بیفتد.



منبع