پراید؛ از تولد در آمریکا تا مرگ در ایران تجارت‌نیوز | alfaromeoblog

سایپا 131 که چهره ای تغییر یافته از خودرو صبا است، صرفا تغییراتی در شکل سپر و جابجایی چراغ راهنما در نمای جلو خودرو داشته است. در عقب خودرو نیز صرفا چراغ های جدید تری جایگزین چراغ های قدیمی شده اند. حتی اگر جذابیتی هم در پراید 131 وجود داشته با تولید بیش از حد در نمونه های مختلف این خودرو، دیگر هیچ جذابیتی برای پراید نمانده است. پراید 131 همان پراید صباست که در بخش هایی از بدنه شاهد تغییر آن هستیم. سپر جلوی این خودرو با نمونه قبلی متفاوت است و چراغ های راهنما از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته اند. ایربگ و فرمان هیدرولیک نیز از جمله دیگر تغییرات این خودرو محسوب می شوند، درحالیکه در مقایسه با نمونه قبلی تغییر چشمگیری در طراحی و ساخت این خودرو حاصل نشده است.

  • ساعت دیجیتالی کوچکی که در بالای داشبورد جا گرفته در کنار این سیستم صوتی به صورت اغراق آمیزی ساده به نظر می‌آید.
  • آنقدر ظاهر انواع خودروهایی که با نام پراید در بازار عرضه می‌شوند برای بیننده تکراری شده است که شاید دیگر لازم به توضیحی راجع به بدنه و نمای ظاهری این خودرو نباشد.
  • این خودرو هم همانند ۱۱۱ امکان تنظیم ارتفاع فرمان، آنتن برقی، و سیستم صوتی چهار بانده است.

مشکلی که بیان نمودید احتیاج به بررسی و چکاپ کامل سیم کشی و جعبه فیوز خودروی شما دارد، احتمال می رود که با نگه داشتن و یکسره شدن فیوزها، سیستم صوتی خودروی شما آسیب دیده باشد. فیوز وسطی کنار باطری (پراید مدل ۹۷) داغ میکنه و آب میشه.جعبه فیوز رو عوض کردم ولی بازم ذوب میکنه. در بازار امروز پراید 111 با قیمت 47 میلیون تومان، پراید 131 با قیمت 42 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 405 با قیمت 72 میلیون تومان و پژو206 صندوق دار با قیمت94 مجله خبری خودرو آلفا رومئو میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار امروز خرید و فروش خودرو همچنان با رکود قیمتی روبه رو است و کمتر معاملاتی انجام می‌شود.به اعتقاد فعالان بازار در صورت استمرار این شرایط روند نزولی قیمت ها ادامه خواهد داشت. پراید وانت دارای ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور است و استاندارد آلایندگی آن ۴ یورو می‌باشد. کابین این خودرو دقیقا مشابه با نسخه ۱۳۱ است و دارای دو سرنشین می‎باشد.

جدول ارزان ترین و گرانترین مدل ماشین پراید / قیمت روز پراید صفر چند ؟!

فیوزها که در جعبه فیوز پراید تعبیه شده‌اند، در اثر اضافه‌ جریان عمل کرده و در اصطلاح می‌سوزند؛ لذا باید تعویض شوند. چنانچه فیوز شیشه‌ای و مستطیلی شفاف باشد، این موضوع با چشم قابل رویت است؛ در غیر این‌ صورت باید به سراغ آوومتر یا مالتی‌متر رفت. پراید نسیم دارای ۶۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما امکانات بسیار ضعیف و ایمنی پایین این خودرو تصادفات و خسارات مالی و جانی بسیاری را برجای گذاشت. این مدل هم همانند ۱۳۱ در ابتدا هر ۷ تیپ را ساپورت می‌کرد اما اکنون تنها در دو تیپ SE و TL تولید می‌شود.

پراید 86 دوگانه کارخانه بیرنگ

بابا 90 درصد راننده هاوقتی میخوان بپیچند ، گوئی خودرو آنها اصلا راهنما نداره ، و یهوئی میپیچن ، تمیدونم کی به اینا گواهی داده !!!! ماشین کم استهلاک تر و کم خرج تر از پراید هم سراغ دارید ، خیلی از خانواده ها اگه پراید نباشه ،قدرت خرید هیچ ماشین دیگه ای رو ندارن . از سال 1987 مونتاژ کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد.قیمت مناسب پراید به‌خصوص در دهه 80، موجب شد تیراژ تولید این محصول به سرعت افزایش یابد. تا جایی که گزارش‌ها نشان می‌دهد، 36 درصد تولید خودروهای سواری در سال 90 تنها مربوط به پراید بوده است. در سال 2000 کیا موتورز کره جنوبی هم تولید کیا پراید را متوقف کرد و در نهایت در سال 2001 با امضای قراردادی میان کره جنوبی و ایران، لیسانس این محصول به سایپا فروخته شد. پراید اگرچه به‌عنوان خودرویی شناخته می‌شود که زمانی در کمپانی کیا موتورز عرضه می‌شده، اما اولین بار از سوی مزدا و فورد تولید شد.

جعبه فیوز پراید و سایپا ۱۳۲، ۱۳۱ و ۱۴۱ تقریبا به یک شکل بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با این حال ممکن است در برخی موارد جای فیوز های A و B در مدل های مختلف متفاوت باشد. اما کلیت نقشه فیوز ها به یک صورت بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در مطالب قبلی نیز در رابطه با جعبه فیوز پژو در انواع مختلف، صحبت کرده و راهنمای آن را نیز قرار داده ایم.

http://3dprintingindustry.ir