چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟ با انواع شاسی بنلد اشنا شوید کاروکیا | alfaromeoblog

با توجه به این که موتور و گیربکس کی‌ام‌سی K7 و جک S7 یکی است، بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در ظاهرشان است و مهم‌ترین ویژگی در ظاهر KMC K7 داشتن چراغ‌های دیلایت باریک و جلو پنجره بسیار بزرگ آن است؛ همچنین چراغ‌های اصلی در طرفین سپر جلو تعبیه و پنهان شده‌اند. امکانات ایمنی کابین ریگان Coupa شامل 6 ایربگ، دو عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد ایربگ پرده‌ای و دو عدد ایربگ جانبی است. تجهیزات ایمنی هایما اس 7 توربو شامل 4 ایربگ برای سرنشینان جلو و ایربگ‌های جانبی جلو در مدل 1399 و تنها دو ایربگ اصلی جلو در مدل 1400 است. مصرف بنزین متوسط این خودرو نیز همان مقدار 9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که با یک باک 54 لیتری برد 560 لیتری به شما می‌دهد. البته وجود کیت بدنه چه به صورت فابریکی و OEM و چه به صورت افترمارکت برای دیگر شاسی باند های چینی دیگر وجود ندارد که وجه تمایز این خودرو با دیگر خودروهای چینی است.

  • فروش این خودرو به‌تازگی از سوی مکث موتور آغاز شده است و انتظار می‌رود در شرایط فعلی بازار، استقبال مناسبی از مکث تیارا ترتیب داده شود.
  • این خودرو جمع‌وجور در سال 2015 به بازار جهانی عرضه شد و در سال 2016 نیز با دو تیپ الیت و اسپرت پا به خیابان‌های کشور گذاشت.
  • همچنین شاسی‌بلند چینی بورگوارد BX5 دارای سیستم‌های هشدار دهنده سنسور فاصله جلو و عقب، سنسور باران و سنسور فشار باد تایر است.

سانگ یانگ رکستون G4 یکی از آخرین خودروهای وارد شده به بازار ایران است که در سال 97 به مشتریان معرفی شد. سانگ یانگ رکستون G4 علاوه‌بر آن‌که یک شاسی بلند 7 نفره با قابلیت آفرود است، بزرگترین رینگ‌ها را در بین خودروهای هم‌کلاس خود دارد. رینگ‌های این خودرو 20 اینچی هستند و به همین دلیل ارتفاع خودرو از سطح زمین قابل توجه است. قسمت بار این خودرو نیز در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف سوم، حجم مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تمامی خودروهایی که تاکنون در لیست بهترین شاسی‌بلندهای 7 نفره بازار مورد بررسی قرار گرفتند، خودروهای شهری محسوب می‌شوند.

سیستم‌های کمکی و امکانات رفاهی KMC K7

پیشرانه فیدلیتی موتور 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری 4T15C است که در چری آریزو و چری تیگو نیز استفاده شده است و پلتفرم مشابهی با چری تیگو 8 دارد. این موتور 155 اسب بخاری قدرت خود را به کمک یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه به دیفرانسیل جلو این خودرو منتقل می‌کند و این خودرو را در 11.9 ثانیه از حالت ثابت به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. مجله خبری خودرو آلفا رومئو میتسوبیشی اوتلندر زمانی‌که وارد ایران شد، قصد داشت بازار شاسی‌بلندهای سایز بزرگ را در بازار داخلی تصرف کند؛ اما به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب، کیفیت پایین مونتاژ و ضعف در موتور و شتاب خودرو، نتوانست به این هدف برسد.

طبقه‌بندی خودروهای شاسی‌بلند[ویرایش]

هیوندای سانتافه و کیا سورنتو چندان برای آفرود قابل اعتماد نیستند و فیدلیتی نیز یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. در نتیجه برای مشتریانی که به دنبال یک شاسی بلند 7 نفره آفرودی هستند، گزینه‌ای بهتر از سانگ یانگ رکستون G4 وجود ندارد. از نظر ابعاد و اندازه، تفاوتی میان کیا سورنتو و هیوندای سانتافه وجود ندارد. در نتیجه صندلی‌های ردیف سوم سورنتو همچنان برای افراد کوتاه قامت و کودکان مناسب هستند. در نتیجه می‌توانید برای اجاره خودرو از نوع شاسی بلند 7 نفره اقدام کنید و یک کیا سورنتو کم‌کارکرد را از ناواران تحویل بگیرید.

سیستم‌های کمکی و امکانات رفاهی هن تنگ X7

این خودرو در نمای جلویی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و حتی در نسخه 2018 نیز که فیس‌لیفت داشت، نظر مشتریان برای خرید میتسوبیشی اوتلندر آن‌چنان جلب نشد و بازار خود را به کره‌ای‌های جذاب باخت. هیوندای سانتافه، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود و همیشه در مرکز توجه خریداران ایرانی بوده و در حال حاضر، نسخه 2017 یا همان نسل چهارم آن در بازار داخلی موجود است. در مورد خرید سانتافه، می‌توان ساعت‌ها بحث کرد؛ اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم، مجهزبودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا، تنها تعدادی از خصوصیات منحصربه‌فرد هیوندای سانتافه 2017 هستند. یک شاسی بلند متفاوت و لوکس که جز بهترین های صنعت خودرو در کلاس خود محسوب می شود. مدل سه ردیفه ایویتر از موتور 6 سیلندر توربودوقلو با 400 اسب بخار خروجی استفاده می کند. صندلی ردیف جلو با ماساژور 30 جهته و 28 اسپیکر برای سیستم صوتی تنها بخشی از امکانات این سوئیت متحرک است.

http://3dprintingindustry.ir