Dodge Hellcat Swan Song می تواند در E85 اجرا شود، قدرتی بیشتر از یک شیطان دارد


ممکن است شیطان مدت هاست که از بین رفته باشد، اما دوج با خوشحالی یک جیلبریک Challenger SRT با ۸۰۷ اسب بخار را به شما می فروشد. مسلماً، آن تسویه حساب اضافی برای مطابقت با ماشین عضلانی “نفرین شده” و خروجی عظیم 808 اسب بخار آن در هنگام استفاده از بنزین معمولی را از دست داده است. زمانی فرا خواهد رسید که وسایل نقلیه الکتریکی عملکرد بهتری نسبت به هیولای درگ استریپ دارند. در واقع، ممکن است در اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد، زمانی که خودروی برقی تایید شده این شرکت به فروش برسد.

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، هنوز زندگی در ol’Hellcat باقی مانده است. بر اساس گزارش جدید از Mopar Insiders، موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ بدون انفجار ضرب المثل خارج نخواهد شد. تیم SRT ظاهراً در حال کار بر روی یک نسخه اصلاح شده از V8 است تا با سوخت E85 کار کند تا قدرت بیشتری را استخراج کند. چقدر؟ اعتقاد بر این است که این موتور در نسخه محدود Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody به 850 اسب بخار قدرت خواهد رسید.

در حالی که شایعات آبدار چیزی در مورد گشتاور نمی گوید، ما به شما یادآوری می کنیم که شیطان در هنگام تغذیه 717 پوند فوت (972 نیوتن متر) با سوخت 91 اکتان و یک حرکت کوهستانی 770 پوند فوت (1044 نیوتن متر) تولید کرد. روی آبمیوه 100 اکتان با استفاده از اتانول 85 درصد، فینال HEMI می‌تواند قدرت کشش بیشتری داشته باشد، اما باید دید.

اگر این رقم 850+ اسب بخار درست از آب درآید، صدای قو موتور در مقایسه با دیو که از سوخت با اکتان بالا استفاده می کند، دست انداز حداقل 10 اسب بخار را به همراه خواهد داشت. جالب است که ببینیم آیا با ارتقاء اتصال مستقیم Mopar با 885 اسب وحشی موجود برای چلنجر مطابقت دارد یا پیشی می گیرد.

ظاهراً این محصول جدید بخشی از کمپین “Never Lift” دوج است و این بدان معناست که تا قبل از پایان سال 2023 منتشر خواهد شد. فعلاً مشخص نیست که تولید آن تا چه حد محدود خواهد بود، اما Demon به 3300 دستگاه محدود شده بود.



منبع