Alieno Unum یک ابرخودروی است که با پیشرانه‌های هوایی وانمود می‌کند که واقعاً وجود دارند


در صورتی که شرکت Alieno زنگ نزند، این یک تولید کننده هایپراسپرت است که در نزدیکی شهر اسلیون در بلغارستان مستقر است و در سال 2015 تاسیس شد. حدود چهار سال پیش، رندرهایی از اولین محصول خود، Arcanum منتشر کرد، اما در واقع هرگز این کار را نکرد. به تولید رسید. اکنون Alieno رندرهای جدیدی دارد که مدل دوم خود را ارائه می‌کند و ما احساس می‌کنیم که کاملا مجازی نیز باقی خواهد ماند.

این خودرو که Unum نام دارد، شکلی شبیه به یک هایپرکار الکتریکی با تأثیرات آشکار طراحی از لامبورگینی به خود می گیرد. نام خودرو از کلمه لاتین “unum” گرفته شده است که به معنای “یک” است. Alieno آن را به عنوان “یک هایپرکار برقی رباتیک دو در و دو نفره” با همان فناوری های “بیگانه” مانند مدل قبلی خود Arcanum توصیف می کند.

Unum در دو نسخه پیش بینی شده است. اولین مورد THF نام دارد که مخفف “The Heavenly Founder” است و دارای یک سیستم الکتریکی با باتری است. این نوع برقی دارای چهار بسته در دسترس است که یکی از آنها خروجی دارد: ببین! – 2610 اسب بخار (1946 کیلووات)، به دنبال آن 3482 اسب بخار (2596 کیلووات)، 4351 اسب بخار (3244 کیلووات) و نسخه های پرچمدار 5221 اسب بخار (3893 کیلووات) از همان پیشرانه. اگر این ارقام به اندازه کافی چشمگیر نباشند (و کاملا سوال برانگیز) سعی کنید این را جذب کنید – Alieno حداکثر سرعت بسیار بالاتر از 310 مایل در ساعت (500 کیلومتر در ساعت) را وعده می دهد.

انرژی الکتریکی از سلول‌ها و ابرخازن‌های LiPo گرافن با سه نوع موجود بسته به ظرفیت – 180 کیلووات ساعت، 120 کیلووات ساعت و 60 کیلووات ساعت تامین می‌شود. معماری الکتریکی 800 ولت تضمین می کند که شارژ از 0 تا 100 درصد به ترتیب 30 دقیقه، 20 دقیقه و 10 دقیقه در یک ایستگاه شارژ 350 کیلووات طول می کشد.

در حالی که Urum THF عجیب به نظر می رسد، Urum TRS واقعیت را زیر سوال می برد. ما مجبور شدیم بیانیه مطبوعاتی Alieno را دو بار بخوانیم تا بفهمیم دقیقاً چه چیزی این وسیله نقلیه را نیرو می دهد و ساده ترین توضیحی که می توانیم در مورد آن فکر کنیم، سیستمی متشکل از 24 رانشگر هوای سرد است. Alieno این سیستم را “سیستم هم افزایی اختاپوس” می نامد و می گوید که از انبساط گاز تحت فشار برای تولید نیروی رانش و نیرو دادن به هایپرکار استفاده می کند.

هیچ ارقامی از عملکرد در دسترس نیست، اما این شرکت می‌گوید که هوای فشرده تحت فشار حداکثر 700 بار در یک سیلندر هوای ساخته شده از مواد کامپوزیت ذخیره می‌شود. یک کمپرسور الکتریکی داخلی یا یک کمپرسور خارجی سیلندر را شارژ می کند. از هوای کمپرسور یا سیلندر نیز می توان برای خشک کردن جاده جلوتر از لاستیک خودرو در یک روز بارانی استفاده کرد تا از آب پلنینگ جلوگیری شود.

Alieno Unum
Alieno Unum

ما فکر می کنیم می دانیم که شما در حال حاضر به چه چیزی فکر می کنید – این چیز وجود ندارد و هرگز انجام نخواهد شد. ما نیز بسیار مشکوک هستیم، اما Alieno با افتخار می‌گوید که از قبل سفارش‌ها را می‌پذیرد و Unum را تنها با پیش‌سفارش‌های مشتری می‌سازد. Urum THF دارای قیمت پایه 1.8 میلیون یورو (1.84 میلیون دلار) است، در حالی که Alieno TRS با نیروی رانش از 3.0 میلیون یورو (3.07 میلیون دلار) شروع می شود. بسته به مشخصات، قیمت می تواند به 4.5 میلیون یورو (4.61 میلیون دلار) برسد. زمان تحویل طبق گفته سازنده از بلغارستان 18 تا 30 ماه است.

می توانید بیانیه مطبوعاتی کامل Alieno را در لینک منبع زیر بررسی کنید – ارزشش را دارد.



منبع