M3 GTR ممکن است پرصداترین BMW روی سیاره باشد


BMW خودروهایی با صدای خارق العاده ساخته است. اما ما فکر می کنیم که خودروی مسابقه ای M3 GTR در اواسط دهه 2000 ممکن است کیک بهترین صدای BMW را در این سیاره انتخاب کند.

برخلاف خودروی خیابانی M3 نسل E46 که از موتور شش‌شکل مستقیم استفاده می‌کرد، GTR نسخه‌ای از موتور 4.9 لیتری V-8 تنفس طبیعی که در آن زمان M5 نسل جدید E39 یافت می‌شد، آماده مسابقه بود. این نه تنها به خودرو قدرت بیشتری می‌داد، بلکه صدای آن را بسیار بهتر می‌کرد (و با در نظر گرفتن صدای مستقیم سیکس اصلی بسیار خوب، این چیزی را می‌گوید).

علاوه بر ایجاد نویز عالی، M3 GTR نیز بسیار موفق بود. BMW کلاس خود را در مسابقات قهرمانی سری لمانز آمریکا در سال 2001 به دست آورد، قبل از اینکه در نهایت مجبور شوند V-8 را به دلایلی مشابه معرفی کنند.

M3 GTR در این ویدیو که توسط NM2255 کانال یوتیوب در طی یک رویداد تاریخی در پیست موژلو در ایتالیا، ابتدا در سری خودروهای اسپرت رولکس در سال 2004 توسط گروه فناوری نمونه اولیه تام میلنر وارد میدان شد و در 10 مسابقه از 12 مسابقه پیروز شد. هنوز موتور هشت سیلندر اصلی و گیربکس شش سرعته H-pattern هیولند را دارد.

از فیلم‌های داخل هواپیما می‌توانیم درک خوبی از میزان صدای بلند این M3 برای رانندگان در طول دو دهه پیش رولکس 24 داشته باشیم. انتقال هیولند برای انجام صحیح نیاز به سرعت و دقت دارد. اگر کند و مراقب باشید، ماشین را ناراحت خواهید کرد.

البته، این عکس‌های بیرونی است که شما اینجا هستید. از بیرون، این M3 بیشتر شبیه یک ماشین قدیمی Can-Am است تا یک مسابقه عجیب و غریب اروپایی، با غرش عمیق و بلندی که از لوله های چهارگانه آن می آید. به جرات می توان گفت که این بی ام و بهترین صدایی است که تا به حال شنیده ایم.



منبع