Rare Datsun 280ZXR همان Homologation ویژه ای است که درباره آن نمی دانستید


گاهی اوقات، قوانین موتورسواری، خودروسازان را مجبور می‌کند تا خودروهای خاصی را به مردم بفروشند تا ماشین‌های مسابقه‌ای خود را برای رقابت معرفی کنند. نتایج به طور کلی خودروهایی هستند که قلب علاقه مندان را به لرزه در می آورند، مانند پورشه 911 GT1، لانچیا استراتوس و دوج چارجر دیتونا. این Datsun 280ZXR 1979 بکر که Mecum آن را به حراج می گذارد، وسیله نقلیه ای کمتر معروف و در عین حال جذاب است که برای اطمینان از واجد شرایط بودن یک بدنه بسیار خاص برای مسابقه ساخته شده است. و شما می توانید مالک آن باشید.

280ZXR فقط برای مدل سال 1979 در دسترس بود و داتسون (نیسان کنونی) بسته به منبعی که شما باور دارید بین 1001 تا 1009 دستگاه تولید کرد. این شرکت می‌خواست یک اسپویلر عقب بزرگ‌تر برای مسابقات اتومبیل‌های Z در رقابت‌های IMSA و SCCA داشته باشد، اما این قطعه باید در خودروهای تولیدی موجود باشد تا این اتفاق بیفتد. این مدل با اجرای محدود نتیجه بود.

ظاهراً اسپویلر عقب بزرگ شده در حالی که ظاهری نسبتاً ساده دارد، حدود 400 پوند نیروی رو به پایین با سرعت 100 مایل در ساعت ایجاد می کند. این قطعه به نگه داشتن ماشین در مسیر در حین مسابقه کمک کرد. این بخش کار کرد زیرا تیم Electramotive در 9 مسابقه از 15 مسابقه کلاس GTU در سال 1979 پیروز شد.

به گفته فروشنده تخصصی قطعات، طرفداران Z-car نیز می توانند اسپویلر را از کاتالوگ قطعات مسابقه Datsun خریداری کنند. ماشین زنون Z. این به عنوان بخشی از یک کیت با پایه های دریچه عقب سنگین عرضه شد.

St. Yves Motor Sales در برکلی، ماساچوست، این 280ZXR را در اواخر دهه 1970 تحویل گرفت، بازرسی انجام داد، اما هرگز آن را فروخت. امروزه کیلومتر شمار تنها 15 مایل را نشان می دهد. این فروش حتی شامل یک کیت راه راه OEM یدکی، برچسب پنجره اصلی و برگه اطلاعات فروشنده است.

همه 280ZXR در بدنه ای نقره ای میست با نوارهای آبی روی کاپوت و پهلوها عرضه شدند. نمای بیرونی و داخلی به نظر می رسد در وضعیت بکر قرار دارند.

زیر کاپوت، یک موتور 2.8 لیتری شش خطی وجود داشت. متأسفانه، سال 1979 هنوز در دوران ضعف بود، بنابراین نیروگاه تنها 135 اسب بخار قدرت و 144 پوند فوت گشتاور داشت. قدرت از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. با توجه به اینکه این خودرو بیش از 40 سال قدمت دارد، اگر مالک جدید قصد رانندگی با این وسیله نقلیه را داشته باشد، ممکن است همه آن شیلنگ های خلاء لاستیکی نیاز به توجه داشته باشند.

Mecum تخمین حراجی برای این 280ZXR ارائه نمی دهد. با این حال، این خودرو بدون رزرو در دسترس است، بنابراین ممکن است کسی بتواند آن را برای معامله بخرد.



منبع