Toyota 4Runner 2025: This Is It


آخرین باری که تویوتا 4 رانر جدید بود، پرزیدنت اوباما در دفتر بیضی تازه کار بود و بلک آید پیز در صدر جدول بیلبورد قرار داشت. این 15 سال پیش بود. اکنون یک 4Runner جدید وجود دارد—سرانجام– و اگرچه تویوتا آفرود نمادین خود را از ابتدا بازسازی کرده است، اما روح ناهموار خود را دست نخورده نگه داشته است.

بر اساس تاکوما جدید، 4Runner 2025 از همان معماری کامیون TNGA-F استفاده می کند. این موتور قدیمی 4.0 لیتری V-6 و 5 سرعته اتوماتیک را برای یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ استاندارد که 278 اسب بخار قدرت و 378 پوند فوت گشتاور تولید می کند کنار گذاشته است. این 8 اسب بخار بیشتر از 4Runner فعلی و 100 پوند فوت اضافی است.

تویوتا 4 رانر TRD پرو 2025

نسخه اختیاری هیبریدی I-Force Max از همان موتور، 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت می‌سازد. هر دوی این پیشرانه ها از گیربکس 5 سرعته قدیمی برای یک گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک صرف نظر می کنند. متأسفانه، هیچ دفترچه راهنما برای یافتن وجود ندارد.

4Runner با دو چرخ متحرک، چهار چرخ متحرک پاره وقت و چهار چرخ متحرک تمام وقت بسته به نوع مشخصات شما ارائه می شود. همه مدل‌های 2WD دارای دیفرانسیل لغزش محدود خواهند بود، در حالی که مدل‌های 4WD دارای همان LSD و جعبه انتقال دو سرعته کنترل‌شده الکترونیکی با دنده‌های برد بالا و پایین و همچنین کنترل کشش فعال تویوتا (A-Trac) خواهند بود.

همچنین چیزی است که تویوتا آن را مکانیسم قطع اتصال نوار تثبیت کننده جدید برای مفصل بندی بهتر می نامد. با فشار یک دکمه قابل دسترسی است و به 4Runner اجازه می دهد در حالی که لاستیک های خود را روی زمین نگه می دارد خم شود. 4Runner دارای رویکرد 32 درجه و زاویه خروج 24 درجه است.

موتور خروجی انتقال
4 سیلندر 2.4 لیتری 278 اسب بخار / 378 LB-FT هشت سرعته اتوماتیک
2.4 لیتری چهار سیلندر هیبریدی 326 اسب بخار / 465 LB-FT هشت سرعته اتوماتیک

و 4Runner جدید قول می دهد که حتی توانایی بیشتری داشته باشد. حالت‌های گلی، کثیفی و شنی و عملکرد کنترل خزیدن آرام‌تر به مهمانی سال 2025 می‌پیوندند، در حالی که تریم جدید Trailhunter (که از تاکوما به عاریت گرفته شده است) به بقیه محصولات می‌پیوندد. خریداران می توانند از میان 9 تریم 4Runner یکی را انتخاب کنند: SR5، TRD Sport، TRD Sport Premium، TRD Off Road، TRD Off Road Premium، Limited، Platinum، TRD Pro، و Trailhunter فوق الذکر که سخت ترین آن هاست.

Toyota 4Runner Trailhunter 2025
Toyota 4Runner Trailhunter 2025
Toyota 4Runner Trailhunter 2025

4Runner Trailhunter دارای لاستیک های آفرود 33 اینچی است که ارتفاع سواری را 2.0 اینچ در جلو و 1.5 اینچ در عقب افزایش می دهد. دو و نیم اینچی Old Man Emu با مخازن راه دور از ARB در گوشه‌های سیستم تعلیق، شوک‌های جعلی ایجاد کرد. همچنین یک قفسه سقفی با طراحی ARB، یک ورودی هوای بالا برای سیستم انتقال قدرت I-Force Max (استاندارد در Trailhunter)، یک میله نور 20 اینچی، و صفحات اسکید فولادی وجود دارد. این ارتقاهای هاردکور به نشانه های بصری جدیدی مانند جلوپنجره میراث تویوتا با علامت کلمه برنزی “TOYOTA” می پیوندند.

مشتریانی که علاقه چندانی به آفرود ندارند، می توانند تریم جدید 4Runner Limited را انتخاب کنند. شیک‌ترین 4Runner دارای لهجه‌های مشکی در نمای بیرونی و ارتقاهای درجه یک در داخل است، مانند ردیف دوم گرم‌کن، نمایشگر هدآپ، و برف‌پاک‌کن‌های خودکار حس‌گر باران.

تویوتا 4 رانر لیمیتد 2025

تویوتا 4 رانر 2025 به صورت استاندارد با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی و خوشه ابزار دیجیتال 7.0 اینچی عرضه می شود، اما صفحه نمایش لمسی 14.0 اینچی با خوشه دیجیتال 12.3 اینچی در درجه های بالاتر وجود دارد. دارای اتصال بی سیم Apple CarPlay و Android Auto، شارژ بی سیم و هر دو خروجی USB-A و USB-C است.

هر نسخه از 4Runner جدید از استاندارد Safety Sense 3.0 تویوتا برخوردار است، از جمله تجهیزاتی مانند ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، کمک ردیابی خطوط، تشخیص علائم جاده و کمک نور بالا.

چیزی که ما نمی دانیم این است که این 4Runner جدید چقدر هزینه دارد. مدل 2024 از 42100 دلار با مقصد شروع می شود، بنابراین ما انتظار داریم مدل جدید 2025 کمی گرانتر از این باشد. تویوتا تاکوما جدید در مقایسه با قیمت 32995 دلار شروع می شود. 4Runner جدید اواخر امسال به فروش می رسد.



منبع