آئودی A1 دیفرانسیل جلو با AWD SQ7 در مسابقه درگ در پیست اسکی می جنگد

سیستم چهار چرخ متحرک عالی است، اما همانطور که مسابقات درگ نشان می‌دهد تایرها همچنان اهمیت دارند. SQ7 در لاستیک‌های تابستانی خود در مقایسه با آئودی A1 مشکل داشت، اما تغییر به لاستیک زمستانی به این SUV کمک کرد تا در شیب بالا حرکت کند. در نهایت به اوج می رسد. تمام قدرت زیر کاپوت SQ7 اگر وسیله نقلیه نتواند کشش را برای قرار دادن آن روی زمین پیدا کند، مفید نیست.



منبع آئودی SQ7 2020

اولین مسابقه در پیست اسکی برفی برای A1 نسبتا آسان بود. دریچه روی تپه تاج گرفت و از مخروط ها گذشت و SQ7 را در پایین گذاشت. SUV برای کشش تلاش کرد، به سختی از موقعیت شروع خود حرکت کرد و شکست خورد. در مسابقه دوم، SQ7 رویکرد ملایم تری را در پیش گرفت و به آرامی خط شروع را ترک کرد و به سمت تپه پیش رفت. با این حال، تقریباً در نیمه‌ی راه، SUV کند شد، برای کشش تلاش کرد، و به پایین سراشیبی برگشت و در لایه‌های فوم پایینی اسکیت کرد. خوشبختانه این برخورد هیچ خسارتی در پی نداشت.

SQ7 برای مسابقه سوم به تایرهای زمستانی روی آورد، که یک تغییر بازی برای SUV بود. آئودی بزرگ از خط پرتاب شد، لاستیک‌هایش در حال چرخش و پرتاب برف در حین حفاری برای کشش. قبل از اینکه SQ7 بتواند به جلو حرکت کند و ابتدا از خط پایان عبور کند، تا حدود نیمه راه با A1 باقی ماند.

آئودی A1 دارای یک موتور 1.0 لیتری سه سیلندر است که چرخ های جلو را تامین می کند. این موتور 110 اسب بخار (80 کیلووات) و 147 پوند فوت (200 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که تنها 2491 پوند (1130 کیلوگرم) وزن دارد. آئودی SQ7 چهار چرخ متحرک دارای یک موتور 4.0 لیتری V8 با توربوشارژ دوقلو است که 507 اسب بخار (372 کیلووات) و 567 پوند فوت (770 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. وزن آن به 4993 پوند (2265 کیلوگرم) می رسد.

آئودی A1 و آئودی SQ7 نمی توانند متفاوت تر از این باشند. با این حال، یک ویدیوی جدید Carwow این زوج را در مقابل یکدیگر در یک سری مسابقات درگ پیست اسکی داخل سالن قرار می دهد. این SUV با لاستیک‌های تابستانی کار می‌کند، در حالی که هاچ‌بک با لاستیک‌های زمستانی وارد بازار می‌شود، که به A1 حداقل یک مزیت نسبت به SQ7 قدرتمندتر می‌دهد.