اتحادیه اروپا با ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال 2035 موافقت کرد

قبل از اینکه احتمالاً در سال 2035 صرفاً برقی شوند، خودروسازانی که می خواهند در منطقه اتحادیه اروپا خودرو بفروشند، باید خودروهای تمیزتری با موتور ICE تولید کنند. توافق حاصل همچنین خواستار کاهش CO است2 انتشار گازهای گلخانه ای 55 درصد تا پایان دهه در مقایسه با سطوح 2021. این هدف در مقایسه با هدف اولیه 37.5 درصدی بسیار تهاجمی تر است.

جگوار در اوایل سال 2025 با ICE خداحافظی خواهد کرد، در حالی که تمام برندهای Stellantis (آلفا رومئو، پژو، سیتروئن، جیپ و غیره) تا هفت سال آینده فقط خودروهای برقی خواهند داشت و فورد، ولوو، بنتلی و رولز نیز همینطور خواهند بود. -رویس MINI از اوایل دهه آینده پیروی خواهد کرد، در حالی که فولکس‌واگن این هفته اعلام کرد که همین کار را در سال 2033 انجام خواهد داد.

چیزی که چندی پیش مانند یک پیشنهاد وحشیانه به نظر می رسید در حال رخ دادن است زیرا اتحادیه اروپا به توافقی برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید بدون آلایندگی از سال 2035 دست یافته است. بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، پارلمان و کشورهای عضو توافقی را نهایی کرده اند که اساسا موتور احتراق داخلی را ظرف 12 سال غیرقانونی می کند.

اتحادیه اروپا در مجموع 27 کشور دارد، اما در سال‌های آینده کشورهای بیشتری نیز می‌توانند به آن بپیوندند زیرا آلبانی، مولداوی، جمهوری مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو، صربستان، ترکیه و اوکراین همگی نامزدهای انتخابات هستند. تنها سناریوی تا حدی قابل قبولی که در آن ICE پس از اواسط دهه آینده زندگی خواهد کرد این است که سوخت های مصنوعی ساخته شده از منابع تجدیدپذیر جذب شوند. بارقه امید دیگری از تویوتا و آزمایشاتش با موتورهای احتراقی با سوخت هیدروژن می آید.

این تصمیم واقعاً مانند آغاز پایان برای موتور احتراقی است. CO شدید2 این کاهش احتمالاً باعث از بین رفتن بسیاری از خودروها در این دهه می شود تا زمانی که خودروسازان در سال 2035 از اتحادیه اروپا خارج شوند.



منبع

برخی استثنائات وجود دارد زیرا خودروسازانی که سالانه 1000 تا 10000 خودرو تولید می کنند تا سال 2026 یک سال معافیت خواهند داشت. مارک های انحصاری بیشتری که کمتر از 1000 دستگاه تولید می کنند در حال حاضر ایمن هستند.

اگرچه این قرارداد فقط در کشورهای اتحادیه اروپا تأثیر مستقیم دارد، تصمیم برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید ICE از سال 2035 بدون شک پیامدهای جهانی خواهد داشت. بسیاری از برندهای مستقر در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نابودی خودروهای بنزینی و دیزلی تجاری شده در اتحادیه اروپا خبر داده اند.